נתניהו מכחיש פרסום על בנייה חדשה ביהודה ושומרון

ב"הארץ" פרסמו כי נתניהו אישר בנייה חדשה בהתנחלויות, אך בלשכה מיהרו לפרסם כי האישורים שניתנו מיועדים אך ורק לשיפוץ ושדרוג של מבנים קיימים

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 14/04/16 16:23 ו בניסן התשעו

נתניהו מכחיש פרסום על בנייה חדשה ביהודה ושומרון
Ryan Rodrick Beiler / Shutterstock.com, צילום: Ryan Rodrick Beiler / Shutterstock.com

בלשכת ראש הממשלה מכחישים את הפרסום על בנייה חדשה מעבר לקו הירוק, ואומרים כי כל האישורים שניתנו מיועדים לשדרוג מבנים קיימים. האישורים המעטים לבנייה חדשה ניתנו ליישוב גני מודיעין.

ההודעה מהלשכה מגיעה לאחר שעיתון "הארץ" פרסם כי ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון יעלון אישרו בחודש האחרון לקדם בנייה של מאות דירות חדשות בהתנחלויות שמעבר לקו הירוק, בהן התנחלויות מבודדות. על פי הפרסום, ניתנו אישורי בנייה בין השאר לדירות חדשות בהר ברכה, ברבבה ובתקוע.

לפי הפרסום הקודם, רה"מ בנימין נתניהו והשר משה יעלון אישרו בחודש האחרון את קידומן של מאות יחידות דיור חדשות לאחר הקפאה שקטה שנמשכה כשנה. לאחר פרסום זה הגיבו ראשי ההתיישבות בזעם שלא לומר לעג לפרסום.

ראש מועצה אזורית שומרון, יוסי דגן אמר: "צר לי לומר שהבשורה אינה בשורה. הלוואי והייתה אמת בפרסומים הללו אולם מדובר בסה"כ באישורים על מצב קיים. זהו לעג לרש". כמו כן, גם ראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל אמר: "כי "מדובר על הסדרה של בנייה קיימת בישובים מרכזיים בגוש עציון ולא בהתיישבויות מבודדות". הוא הוסיף ואמר כי בסך הכל יתווספו בתים בודדים לגוש תקוע-נוקדים המונה כאלפיים בתי אב.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן