נתניהו מאשר: יוקם צוות ישראלי-אמריקני לבחינת ההתיישבות ביו"ש

ראש הממשלה סיפר בישיבת הממשלה על פגישתו עם הנשיא האמריקני ובכירי ממשלו. "הסכמנו להקים צוות במקום שעדיין לא הסכמנו בעבר-ההתיישבות ביהודה ושומרון"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/02/17 12:52 כג בשבט התשעז

נתניהו מאשר: יוקם צוות ישראלי-אמריקני לבחינת ההתיישבות ביו"ש
Alex Kolomoisky, פלאש 90, צילום: Alex Kolomoisky, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו, סיכם בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (א'), את מסעו בשבוע שעבר לארצות הברית ופגישותים על הנשיא טראמפ ובכירי ממשלו.

נתניהו הדגיש שהביקור חיזק את היחסים בין שתי המדינות משתי סיבות עיקריות, "קודם כל, יש כאן קשר אישי רב שנים בין הנשיא טראמפ לביני, והוא חשוב. אבל הוא חשוב עוד יותר בגלל הדבר השני שהתחזק, וזו הראייה המשותפת של הסכנות וההזדמנויות במזרח התיכון. שנינו רואים עין בעין את האיום המרכזי והגובר מצדה של איראן, ואת הצורך לעמוד מול התוקפנות של איראן בתחומים השונים".

נתניהו ציין שישנן הסכמות רבות בינו לבין טראמפ בדגש על הסכם הגרעין האיראני ועל המציאות במזרח התיכון. ראש הממשלה גם אישר את עניין סיכום הקמת הצוותים המשתופיפם לבחינות ושדרוג נושאים שונים לרבות ההתיישבות ביהודה ושומרון. "הסכמנו להקים צוותים", הוא אמר, "כדי לשדרג את כל התחומים המרכזיים ביחסים בין ישראל לארה"ב - בתחום של הביטחון, בתחום של המודיעין, בתחום של הסייבר, בתחום של הטכנולוגיה, בתחום של הכלכלה ובתחומים רבים אחרים, וכן הסכמנו להקים גם צוות במקום שעדיין לא הסכמנו בעבר ולא הגענו אליו להסכמה - אני מתכוון כמובן לנושא ההתיישבות ביהודה ושומרון. גם על כך אנחנו נדון".

ראש הממשלה סיפר גם על פגישותיו הנוספות עם נציגי הממשל האמריקני, "נפגשתי בנוסף לנשיא גם עם סגן הנשיא, מייק פנס, גם הוא ידיד גדול של מדינת ישראל, ופגשתי לראשונה את מזכיר המדינה, רקס טילרסון, פגישה מאוד טובה. כמו כן פגשתי כ-20 מראשי הסנאט והקונגרס, רפובליקנים ודמוקרטים כאחד, וחיזקתי פעם נוספת את התשתית הדו מפלגתית בתמיכה לישראל, שבארה"ב חובקת באמת את המדינה הזאת לאורכה ולרוחבה, ולרוחב אוכלוסייתה''.

בהמשך היום צפוי נתניהו לטוס לסינגפור ואוסטרליה. ''אין זמן לג'ט-לג", הוא הדגיש, "כי לאחר ישיבת הממשלה אני אצא לביקור חשוב בסינגפור ואחר כך באוסטרליה. נדמה לי שזה הביקור הראשון של ראש ממשלה בשני המדינות החשובות הללו. אנחנו נחזק את הקשרים הביטחוניים, הכלכליים וגם אחרים עם שתי המדינות הללו".

לדבריו, "באוסטרליה אני אקיים יחד עם ראש ממשלת אוסטרליה, מלקולם טרנבול, פגישה עם אנשי עסקים משתי המדינות, במטרה להגדיל את הסחר בין ישראל ובין אוסטרליה. מה שאנחנו עושים לחיזוק מעמדה הבינלאומי של ישראל בעולם - וזה ניכר בביקור בוושינגטון, זה ניכר גם בביקורים שקדמו לוושינגטון, בעולם המוסלמי, ועכשיו ביבשת אוסטרליה ובמעצמות אחרות באסיה, מה שברור כאן שיש לזה גם היבט כלכלי, אנחנו פותחים שווקים חדשים. הדבר הזה הוא אחד מהדברים שתורמים לחיזוק כלכלתה של ישראל''.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן