נתניהו לשר החוץ הגרמני: או 'בצלם' או אני

ראש הממשלה איים כי יבטל את פגישתו עם שר החוץ הגרמני במידה ויפגש עם ארגוני שמאל קיצוני. ח"כ לפיד: "נתניהו לא צריך לבטל את הפגישה, אך הוא צודק לגמרי"

חדשות כיפה 25/04/17 07:00 כט בניסן התשעז

נתניהו לשר החוץ הגרמני: או 'בצלם' או אני
עמוס בן גרשום, לע"מ, צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו, מאיים בביטול פגישתו המתוכננת היום (שלישי) עם שר החוץ הגרמני זיגמר גבריאל, במידה והאחרון ייפגש עם ארגוני שמאל הקיצוני. כך דווח אמש בחדשות 2.

השר הגרמני, שהגיע לישראל במטרה לפגוש את ראש הממשלה, צפוי להיפגש גם עם 'בצלם' ו-'שוברים שתיקה', אך בלשכת נתניהו לא אוהבים זאת ואומרים כי האולטימטום נועד "במטרה לבלום את הסחף של פגישות בין נציגי מדינות באירופה לארגונים כאלה". יש לציין כי בלו"ז ראש הממשלה להיום מצויינת פגישה עם קנצלר אוסטריה כשהפגישה עם גבריאל כלל לא מוזכרת.

לפני מספר חודשים נפגש ראש ממשלת בלגיה עם נציגי 'שוברים שתיקה' ולאור התנאי שהציב נתניהו לא ברור מה יעשה גבריאל. עם זאת ההערכה היא שהוא לא ייפגש עם נציגי ארגוני השמאל ויותיר את הפגישה איתם בידי גורם מדיני אחר בכיר פחות.

סגנית שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי הביעה תמיכה בנתניהו ואמרה כי היא "מגבה את החלטת ראש הממשלה להציב קו אדום בנוגע לארגונים אנטי ישראליים כמו בצלם ושוברים שתיקה. זה מאבק חשוב נגד מוציאי דיבת ישראל בעולם".

יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד 'הרוויח' תגובות רבות ומגלגלות כשצייץ מסר חסר משמעות ומבולבל כשכתב "נתניהו לא צריך לבטל את פגישתו, אבל הוא צודק לגמרי. אם היה נפגש בגרמניה עם ארגוני שמאל רדיקלי מרקל הייתה מתעצבנת לא פחות".

שר החוץ הגרמני צפוי להיפגש היום גם עם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ועם יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג שלא אהב את התנאי שהציב ראש הממשלה ואמר כי "נתניהו בורח מהמגרש. הצבת האולטימטום בפני שר החוץ הגרמני היא פגיעה קשה בקשר בחוץ של ישראל עם הכלכלה הגדולה באירופה וידידת אמת של עם ישראל. במקום לברוח מן המערכה אני קורא לנתניהו להיפגש עם שר החוץ הגרמני ולהציג את עמדותיו ועמדות ישראל. מחר בבוקר אפגש עם שר החוץ הגרמני", הוסיף הרצוג, "ואציג את עמדותיי ועמדת ישראל".

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן