נתניהו לכיפה: לא אשנה את הסטטוס קוו

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא נגד מפלגת יש עתיד בראיון ל"כיפה" ואמר "מורשת ישראל קרובה לליבי. נאבקתי ואאבק לשמור על הסטטוס קוו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 16/03/15 18:43 כה באדר התשעה

נתניהו לכיפה: לא אשנה את הסטטוס קוו
ליטל פרי, לע״מ, צילום: ליטל פרי, לע״מ

"אני צריך את התמיכה של הציונות הדתית כדי למנוע מצב בו בוז'י וציפי יקימו ממשלה", אומר ראש הממשלה בראיון ל'כיפה' כ-12 שעות לפני פתיחת הקלפיות, וההצבעה לכנסת ה-20.

"התחושה שלי היא שניתן לסגור את הפער שנוצר. יותר ויותר אנשים מבינים שצריך לסגור את הפער הזה, וגם אנשים שלא היו מצביעים לנו בדרך כלל יודעים שהבית היהודי יהיו בכל מקרה שותפים בממשלה שלנו. אם הבית היהודי יקבל מנדט אחד פחות כלום לא יקרה, אבל אם הליכוד יקבל פחות מנדטים זה יעשה את כל ההבדל".

לדבריו, “אין לנו היום 61 ממליצים. גם להם אין, אבל אנחנו חייבים לסגור את הפער שנוצר אחרת נמצא את עצמנו עם ממשלה שתהרוס את כל מפעל ההתיישבות”.

נתניהו התייחס לעצרת ההמונים בכיכר רבין אתמול, וסיפר "הרגשתי התעוררות בלתי רגילה. אני מקווה וקורא לאנשים לבצע את התפנית הזו, להוכיח שסקרים טועים. יש להם את V15 שנתמך על ידי גורמים זרים ואינטרסנטים שרוצים לראות אותנו באופוזיציה. בואו נוכיח להם שהאמונה שלנו יותר חזקה".

בקמפיינים של מפלגת יחד והבית היהודי מצביעים שתי המפלגות על העובדה שנתניהו לא יפעל לטובת הציונות הדתית ולכן יש צורך לבחור בו. לדברי נתניהו אין לדברים שחר. “כל אחד יכול לראות כיצד נאבקתי בשדה הבינלאומי וכך עשיתי גם בתחום מורשת ישראל. נושא מורשת ישראל קרוב מאוד לליבי. אני לא אומר שאני קורא את פרשת השבוע סתם אלא באמת עושה זאת. אני נאבק על מסורת ישראל, והדבר החשוב ביותר הינו שלא נעמוד מול מפלגה כמו יש עתיד שהכריחה אותנו ללכת לכיוונים שמנוגדים למסורת זו".

"התחייבתי לבטל את הסנקציות הפלייות שנכפו עלינו. מי שלומד תורה שילמד תורה", אומר נתניהו. “אך מה שחשוב כרגע הוא שאם נדון בנושאים הללו ולא נסגור את הפער נקבל גם נסיגות טרטוראליות וגם נסיגות בתחום התורני. את ממשלת השמאל לא תעניין מסורת ישראל".

"ישנה שותפות טבעית בין הליכוד לציונות הדתית. אנחנו מאמינים באותם דברים. ירשתי את הדברים הללו מאבי ומסבי. אנחנו נאבקים כל הזמן לשמור על הסטטוס קוו והצלחנו לשמור על צוויונה הלאומי של מדינת ישראל תוך שאנחנו נתקלים בהתנגדות חריפה מצד השמאל ומפלגת יש עתיד", הוא תוקף את לפיד. “פעלתי ואפעל להגדרתה של מדינת ישראל כמדינה יהודית".

בדבריו הוא פונה לבני הציונות הדתית. “אל תסתכנו", הוא אומר. “אל תהמרו על מדינת ישראל. תנו לנו את הכוח לשמוע על מדינת ישראל, על מורשת ישראל. אתם יכולים למנוע את זה".

"לצערי יש מפלגות שלא מתחייבות שילכו איתנו", הוא עונה לשאלה מדוע לא לבחור בנט ולקבל אותו מכיוון שהבית היהודי אומרים כי ימליצו עליו בכל מקרה. “הפער הוא בין המפלגות הגדולות. אם לא נסגור את הפער ויתברר שבוז'י קיבל את הזכות והסמכות להרכיב ממשלה נתעורר למציאות בעייתית ביותר. כולנו נשאל אז למה לא הצבענו ליכוד. יש שאלה האם ניקח את הבית היהודי? ברור שהם יהיו בממשלה בראשותי, אבל קודם כל צריך להגיע למצב של מפלגה בראשותי".