נתניהו להרצוג: "תתנצל מיד"

לאחר שיו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, כינה את חלק מהמתיישבים ביו"ש כ"וירוס", ראש הממשלה דורש ממנו להתנצל. "הם בשר מבשרנו, משרתים בצה״ל ותורמים למדינה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/11/16 13:54 יג בחשון התשעז

נתניהו להרצוג: "תתנצל מיד"
Nati Shohat/Flash90, צילום: Nati Shohat/Flash90

יתנצל? ראש הממשל, בנימין נתניהו, דורש מיו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, להתנצל על כך שכינה את מתיישב המאחזים כ"וירוס".

בדף הפייסבוק שלו כתב נתניהו: "לא מאמין שהרצוג השתמש במונח ״וירוס״ ביחס למתיישבים. הם בשר מבשרנו, משרתים בצה״ל, תורמים למדינה. בוז׳י, תתנצל מיד". מוקדם יותר, התראיין הרצוג בגלי צה"ל ואמר על רקע אישור חוק ההסדרה: "אני אומר שאני מבין את כאב המשפחות (אבל) ניתנו לכם שנתיים להתפנות ותראה מה הווירוס הזה עשה למדינת ישראל. תראה כמה הוא מסוכן לדמוקרטיה שלנו ולעובדה שצריך להקריב חיים רק בגלל השטות הזו".

ממטה עמונה נמסר בתגובה לדברי הרצוג: "לאחר שהאשים חצי מאזרחי המדינה ברצח רבין, ולאחר שהפך את ראש הממשלה הנבחר, בנימין נתניהו, למסית ולאחראי לרצח, ממשיך הרצוג ובוחר לתקוף דווקא את מתישבי עמונה בשעה שהם נאבקים על גורלם ועתידם. תושבי עמונה אינם "וירוס". כפי שכתב אהוד ברק אך לפני יומיים - 'בעמונה חיים ומגדלים משפחות, מהמוכשרים ומהמסורים בבניה של ההתישבות ביו"ש. אנשי אמונה, התמדה ומעשה'. איננו חיידקים, כי אם בני אדם, על אף השתייכותנו למחנה הלאומי.

מסע השיסוי שבוז'י מנהל בתקופה האחרונה לא יחליש אותנו במאבק הצודק על הבית, ולא יערער את זכותם של נבחרי הציבור בכנסת לחוקק את חוק ההסדרה ולבטא את רצון הרוב להסדיר את חיי האזרחים ביהודה ושומרון".