נתניהו: לא אאפשר עליית חברי כנסת ושרים להר הבית

למרות המלצות המשטרה לאפשר לנבחרי הציבור עלייה להר הבית בתנאים מגבילים, ראש הממשלה אמר בישיבת סיעה של הליכוד כי מדובר בהמלצה בלבד וכי "העיתוי רגיש"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 21/11/16 18:11 כ בחשון התשעז

נתניהו: לא אאפשר עליית חברי כנסת ושרים להר הבית
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בישיבת סיעת הליכוד היום התייחס ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להמלצת המשטרה מהחודש הקודם בנוגע לעליית שרים וחברי כנסת להר הבית. משטרת ישראל הודיעה כי היא ממליצה לאפשר לחברי כנסת לעלות למקום בתנאים מגבילים.

חברי סיעת הליכוד ביקשו בישיבה את התייחסותו של נתניהו להודעת המשטרה כי היא מסירה את התנגדותה לעליית חברי כנסת ושרים להר הבית. "ההחלטה לא תשתנה בקרוב", אמר נתניהו בתגובה והדגיש כי הוא לא מתכוון להתחשב בדעתה של המשטרה, "לא היתה המלצה מהמשטרה אלא הערכת מצב".

חלק מחברי הכנסת של הליכוד לא היו מרוצים מדבריו של נתניהו ונשמעו טענות כי נתניהו התחמק מדיון בנושא. "כרגע כולכם מבינים שאנחנו בעיתוי רגיש" אמר נתניהו והבהיר כי לא יאפשר עליית חברי כנסת או שרים להר הבית בקרוב.

ח"כ יהודה גליק שאל את השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, במליאת הכנסת, בנוגע לעליית שרים וחברי כנסת להר הבית. ארדן ענה לו כי אין שום מניעה מבחינת המשטרה וגורמי הביטחון.

מהמטה המשותף של תנועות המקדש אמרו בתגובה כי הם "מגנים את התנהלותו הבלתי חוקית והלא דמוקרטית של נתניהו בהר הבית. הפגיעה המתמשכת בזכויות היהודים בכלל ובתפקידם של נבחרי הציבור חייבת להיפסק מיידית".

עליית חברי כנסת להר הבית הופסקה לאחר שהמפכ"ל, רוני אלשיך, הורה כי יש חשש שעלייתם תגרום להחרפת המתיחות במקום. על פי הודעת המשטרה לפני כחודש המפכ"ל תומך כעת במסמך המלצה שחיבר מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, לפיו יש לאפשר לחברי כנסת לעלות להר הבית בתנאים מגבילים. במסמך מופיעים 14 תנאים לעלייתו של ח"כ להר, ביניהם הודעה מראש על ביקור במקום, שעות ביקור מוגבלות, הגעה ללא מאבטחים וללא ליווי תקשורתי, הבטחה לאי נשיאת נאומים במתחם.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן