נתניהו יקרא לאובמה לשחרר את פולארד ללווית אביו

ממשלת ישראל תפנה בפנייה רשמית לממשל האמריקאי בבקשה לשחרר את פולארד לחופשה כדי שיוכל להשתתף בהלווית אביו שנפטר אמש

חדשות כיפה אורי פולק 19/06/11 12:19 יז בסיון התשעא

נתניהו יקרא לאובמה לשחרר את פולארד ללווית אביו

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע הבוקר (א') כי הוא נענה לבקשתה של אסתר פולארד, רעייתו של המרגל הישראלי יהונתן פולארד, והודיע בישיבת שרי הליכוד כי תיעשה פנייה רשמית לממשל האמריקאי בבקשה לשחרר את פולארד לחופשה כדי שיוכל להשתתף בהלווית אביו שנפטר אמש.

כפי שדווח בכיפה, אביו של המרגל הישראלי הכלוא בארצות הברית, יהונתן פולארד, נפטר אמש בבית החולים בו אושפז במדינת אינדיאנה. חרף בקשות המשפחה, פולארד הבן לא הורשה לצאת מן הכלא כדי לסעוד את אביו בימיו האחרונים - למרות שרעייתו של פולארד ביקשה זאת מראש הממשלה בנימין נתניהו והנשיא שמעון פרס.

מוריס פולארד נפטר בבית החולים כשהוא בן 95. כעת מבקשת המשפחה מנשיא ארצות הברית ברק אובמה, לאפשר לפולארד הבן להשתתף בלווית אביו. רק ביום שישי האחרון נשלחה עצומה של 75 חברי כנסת לסגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, בקריאה לאפשר לפולארד לצאת לחופשה קצרה ולבקר את אביו. הקריאה - לא נענתה.

בתוך כך, הוועד להשבת ג'ונתן פולארד הודיע כי יקיים הערב הפגנה מול שגרירות ארצות הברית בתל אביב. המפגינים יתאספו בשעה 19:00, ויקראו לנשיא ברק אובמה לאפשר למרגל הכלוא לצאת ממאסר לחופשה קצרה, כדי להשתתף בהלווית אביו. במקביל מקיימים הפעילים בעמוד הפייסבוק של השגרירות האמריקאית מחאה על המהלך, בעשרות תגובות ששותלים הפעילים נגד מדיניותו של אובמה. "כיצד אתם יכולים לחגוג בשעה שאינכם נענים אפילו לבקשה הומניטארית כה פשוטה?", נכתב על ידי אחד הפעילים.

מוריס פולארד יובא למנוחות מחר בשעה עשר בבוקר, שעות ארה"ב, בסאות בנד שבאינדיאנה. הוא ייטמן בבית העלמין העברי-האורתודוקסי לצד רעייתו.