נתניהו ילחץ על הרב הראשי לאשר את מתווה הכותל

ראש הממשלה צפוי להיפגש בתחילת השבוע עם הרב הראשי על מנת לשנכע אותו לחתום על מתווה הכותל החדש

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 02/03/16 13:00 כב באדר א'

נתניהו ילחץ על הרב הראשי לאשר את מתווה הכותל
Amos Ben Gershom/GPO/FLASH90, צילום: Amos Ben Gershom/GPO/FLASH90

גורמים בכירים במערכת הפוליטית אמרו הבוקר (ד') לכיפה כי המתווה החדש של הכותל המערבי, במסגרתו תקום רחבה מעורבת ורפורמית, צפוי לצאת לפועל ביום ראשון הקרוב, כאשר הרב הראשי יפגש עם ראש הממשלה.

כזכור, בשבוע שעבר התקיימה ישיבת חירום של הרבנים. הרב משה שחור, ר"מ בישיבת שדרות, שנכח במפגש מסר לכיפה כי זוהי פגיעה בלב ליבה של היהדות בישראל "אני מאוד מקווה שהרב לאו לא יחתום. כי אי אפשר לחתום על כזה דבר. לא יעלה על הדעת שתהיה עוד יהדות חוץ מהיהדות שאנחנו מכירים".

עוד הוסיף הרב שחור כי מדובר במהלך דרסטי שיפגע בצביון היהודי של ישראל "זה לא מתאים למדינת ישראל. לצערנו עושים את הדברים הלא נכונים. יש כאן פגיעה בכותל המערבי, וגם בצביון הקודש. אנחנו רואים שזה חלק ממערכה כוללת וגדולה, אני חושב שכל מי שנאמן להלכה זה מקפיץ אותו וראינו את זה השבוע, בפגישה שאמרו שתוכננה פגישה בהתראה של שעות בכל הארץ, רבנים צניונים דתיים וכל אחד הופתע מהנוכחות והעוצמה והדברים שנאמרו. רואים בזה פגיעה חמורה. אנחנו רוצים להציב את זה על סדר היום, שזה דבר שלא יכול לעבור בשתיקה. כל ראש מדינה אנחנו מזמינים אותו לשם. הרמת הדגל הזו היא לא מגזרית או דתית, אלא קשורה לכל מי שלב יהודי חי בקרבו".