נתניהו יבקר בחברון, ארגוני הטרור מבטיחים הסלמה

על רקע הדיווחים על ביקור אפשרי של נתניהו בחברון מאיימים בפתח וחמאס כי ביקור כזה יבעיר את כבשן הסכסוכים הדתיים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 15/02/15 15:23 כו בשבט התשעה

'פתח' ו'חמאס' מזהירים את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבל יבקר במערת המכפלה בחברון על רקע דיווחים כי בכוונת ראש הממשלה לבקר במקום, כך מדווח העיתונאי גל ברגר מרשת ב'.

לאחר ביקורו ביישוב עלי שבבנימין בשבוע שעבר, צפוי נתניהו לבקר בגוש עציון בקרוב, ובסוף השבוע דווח כי ייתכן כי הוא ירחיב את ביקורו גם לחברון, שם יופיע במערת המכפלה. בדומה לביקורו של נשיא המדינה ראובן ריבלין בחברון לאחר שנשיא מכהן לא ביקר בעיר במשך כ-12 שנה, גם ראש הממשלה יופיע בחברון כשבפעם האחרונה בו הוא ביקר בעיר היה כפי הנראה סמוך לבחירות 1996.

בארגונים הפלסטינים מקבלים בזעם את ההודעה על ביקורו הקרוב של נתניהו בעיר חברון ומאיימים כי הוא יוביל להסלמה ביהודה ושומרון. דובר 'פתח' אוסאמה אל-קוואסמה אמר כי ביקור כזה הוא בבחינת הוספת שמן למדורה, הוא פסול ויוביל למתיחות. "נתניהו מבעיר את כבשן הסכסוכים הדתיים ומנצל מקומות פולחן לטובת תעמולת הבחירות שלו. מערת המכפלה היא הקדש אסלאמי ומסגד טהור - נגן על כל המקומות הקדושים שלנו", אמר.

גם חבר הנהגת חמאס עיזת א-רישק, היושב בקטאר, אמר כי מדובר בהסלמה מסוכנת והתגרות ברגשות העם הפלסטיני שלא ישתוק על הפשע הזה ולא יישב בחיבוק ידיים. מערכת המכפלה לא תועמד למכירה פומבית בעבור מסע התעמולה הציוני הזול, הוסיף.

יצוין, כי בחודש האחרון ביקר נשיא המדינה, רובי ריבלין בחברון זאת לאחר 12 שנה מאז הביקור הנשיאותי האחרון בעיר של משה קצב. ביקור שעבר ללא תקלות מיוחדות והסבירות היא שגם ביקור של נתניהו בעיר האבות יעבור ככל הנראה ללא אירועים מיוחדים.