נתניהו וברק ביקשו ארכה לפינוי המאחזים ביו"ש

ראש הממשלה ושר הביטחון ביקשו ארכה פינוי המאחזים ביהודה ושומרון, זאת כדי להגיע לפינוי בהסכמה עם תושבי עמונה וגבעת אסף. בממשלה מעריכים כי קיים סיכוי סביר לפנות היישובים "בדרכי שלום"

חדשות כיפה אורי פולק 10/11/11 14:51 יג בחשון התשעב

נתניהו וברק ביקשו ארכה לפינוי המאחזים ביו"ש
מיכאלי, ויקיפדיה העברית, צילום: מיכאלי, ויקיפדיה העברית

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הביטחון, אהוד ברק, ביקשו היום (ה') מבית המשפט העליון ארכה כדי לפתור בהסכמה את סוגיית עמונה וגבעת אסף.

במשרד הביטחון מסרו לכיפה כי "הבקשה לארכה נעשתה בעקבות הערכת הממשלה כי קיים סיכוי טוב לפתור את סוגיית מאחז עמונה, זאת לאחר שתושבי המאחז גבעת אסף כבר התחייבו לדון באופן כן ואמיתי ובדרכי שלום בפתרון סוגיית היישוב". במועצת יש"ע אמרו לכיפה כי לא ידוע להם על שום פתרון בהסכמה עם משרד ראש הממשלה או משרד הביטחון.

איום הבג"ץ מתיייחס בעיקר לארבעה מאחזים, שבית המשפט הורה לפנות בחצי השנה הקרובה: גבעת אסף, שעתיד להתפנות עד סוף שנת 2011, ואחריו צפויים להתפנות מגרון, שכונת האולפנה של בית אל ועמונה.

איציק שדמי, יו"ר ועד מתיישבי בנימין, מסר לכיפה כי "העובדה שהמדינה ביקשה דחייה היא משמחת אבל אסור לה לבלבל אותנו. היישובים לא הוכשרו ואנו קוראים לכל חברי המערכת הפוליטית לא להוריד את הלחץ מראש הממשלה ושר הביטחון, על מנת שהתהליך יגיע לסיומו וחרב ההרס והחורבן תוסר באופן סופי".

השבוע התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לסוגיית פינוי המאחזים ביהודה ושומרון ואמר כי הוא "יודע שנושא ההתיישבות שחשוב מאוד לכולכם חשוב גם לי, אבל שיהיה ברור, אנחנו נמשיך לפעול בהתאם לחוק. המאמץ העיקרי צריך להיות מושקע בחיזוק היישובים ולא בהתנגשות עם החוק. לא צריך לבנות ולו מטר אחד ששייך למישהו בבעלות פרטית. אפשר להיות נאמן לארץ ישראל וגם נאמן לחוק. נשמור על ההתיישבות וגם על החוק, אין סתירה בין השניים".