נתניהו: התנאי לשלום- הפסקת משכורות למחבלים

בראיון לרשת החדשות האמריקנית 'פוקס ניוז' אמר ראש הממשלה נתניהו: "המבחן האמיתי לשלום צריך להיות שיפסיקו לשלם לטרוריסטים. אצלם הכלל הוא 'ככל שאתה הורג יותר אתה מקבל יותר'

חדשות כיפה 23/04/17 10:45 כז בניסן התשעז

נתניהו: התנאי לשלום- הפסקת משכורות למחבלים
צילום מסך, צילום: צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בראיון ששודר  אתמול ברשת החדשות האמריקנית "פוקס ניוז" כי "המבחן הראשון לשלום עם הפלסטינים צריך להיות שיפסיקו לשלם לטרוריסטים". נתניהו התראיין במסגרת תוכניתו של שון האניטי, שהגיע ללוות את מזכיר ההגנה האמריקני, ג'יימס מאטיס, שמבקר בישראל.

נתניהו אמר כי "אני מדבר על הרשות הפלסטינית. הם נותנים על בסיס שנתי מאות מיליוני דולרים לטרוריסטים ומשפחותיהם שרצחו ישראלים ואמריקנים, זה לא נתפס. אחרי עשור זה יכול להיות יותר ממיליארד דולר שנותנים לטרוריסטים. זה משוגע - הם משלמים לטרוריסטים לא על סמך מחיה, אלא על סמך הריגה, ככל שאתה יותר הורג אתה מקבל יותר".

נתניהו התייחס למסרים הסותרים שמעביר עבאס למנהיגי העולם מחד, ולבני עמו מאידך. כשנשאל על ידי המראיין איך הוא עושה זאת ענה נתניהו: "כי הוא יכול להתחמק מזה. אם אני אגיד משהו, ולא רק אני גם הנשיא טראמפ או הנשיא אובאמה, זה לא משנה, בחברה החופשית והפתוחה כמו שלנו אם נגיד מילה אחת לאנשים שלנו זה מיד יוצא החוצה לכל העולם. אנחנו מחשבים כל מילה, כל משפט שאנו אומרים. במקרה של עבאס זה כאילו שהוא חי ביקום אחר. הוא יכול להגיד 'אני רוצה שלום למנהיגים מערביים ולבני עמו הוא יכול להגיד בדיוק את ההפך. ולכן המבחן האמיתי של מנהיגים כאלו הוא לא מה הם אומרים למנהיגים זרים המבחן האמיתי הוא מה הם אומרים לאנשיהם שלהם. ובמקרה של המנהיגות הפלשתינית והנשיא עבאס, לבני עמו הוא לא אומר אנו רוצים מדינה לצד ישראל אלא מדינה במקום ישראל".