נתניהו: המתקפות על השב"כ אינן מקובלות עליי

ראש הממשלה בנימין נתניהו מגנה את הביקורת וההתנגדות של אנשי ימין לפעילות השב"כ. "השב"כ עושה עבודה חשובה למען ישראל"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 22/12/15 16:32 י בטבת התשעו

נתניהו: המתקפות על השב"כ אינן מקובלות עליי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה היום (ג') את הביקורת החריפה שמשמיעים בשבועות האחרונים אנשי ימין נגד השב"כ, בעיקר מאז חשיפת העינויים לכאורה שעברו יהודים החשודים בהצתה בכפר דומא.

"ראש השב"כ יורם כהן ואנשיו עושים עבודה חשובה ומצוינת למען עם ישראל ולמען ביטחון ישראל", אמר נתניהו בפתח פגישתו עם נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו. "המתקפות עליהם אינן מקובלות עליי. אנחנו מדינת חוק. כל פעילות השב"כ מתבצעת על פי חוק והפעילות הזאת מתבצעת בפיקוח צמוד של היועץ המשפטי לממשלה ושל משרד המשפטים, של בתי המשפט ובאישורם".

"יש טרור ערבי שאנחנו מטפלים בו, נלחמים בו יומם ולילה בכל זירה, אבל לצערי מעת לעת יש גם פעולות טרור שמתבצעות על ידי יהודים ושירות הביטחון הכללי מטפל גם בהם. לא נקבל טרור מכל צד שהוא" אמר נתניהו.

גם שר הביטחון משה יעלון התייחס להתקפות נגד השב"כ. "יש לי אמון מלא ואני מעניק גיבוי מלא לראש השב"כ יורם כהן ולאנשי שירות הביטחון הכללי נוכח המתקפות הנבזיות שהם חווים בימים האחרונים", אמר שר הביטחון.

מוקדם יותר היום הודעה אחד החשודים במיוחס לו, לטענת עורך דינו, איתמר בן גביר, הדבר נעשה בעקבות עינויים קשים שעבר בחקירות של מרתפי השב"כ. "כל אזרח ישראלי היה מודה במעשים מסויימים אילו היה עובר תקיפות, איומים ועינויים שכאלה" אמר בן גביר.