נתניהו: ההצבעה על חוק ההסדרה, הערב

ראש הממשלה סיפר מלונדון כי עדכן את הנשיא טראמפ בכך שהחוק עתיד לעבור היום. "מעולם לא אמרתי שאני מעוניין לדחות את ההצבעה" ח"כ מועלם: "החוק מוקדש לתושבי עמונה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/02/17 17:36 י בשבט התשעז

נתניהו: ההצבעה על חוק ההסדרה, הערב
Haim Hornstein/flash90, צילום: Haim Hornstein/flash90

חוק ההסדרה יעלה הערב להצבעה כמתוכנן, כך הצהיר היום (ב') ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר פגישתו עם ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי.

נתניהו הצהיר שהחוק, שצפוי לעבור הערב בקריאה שניה ושלישית, יקבל את תמיכתו המלאה. "מעולם לא אמרתי שאני מעוניין לדחות את ההצבעה", אמר נתניהו, "אמרתי שאנהג על פי האינטרס הלאומי כפי שאני מבין אותו". בנוסף לכך אמר ראש הממשלה כי הוא עידכן את הנשיא טראמפ בכוונה להעלות את הצעת החוק והוסיף כי "חשוב לא להפתיע את ידידינו. זה האינטרס הלאומי שלנו".

מוקדם יותר ניסתה האופוזיציה להביך את הממשלה בכך שהסירה את כל ההסתייגויות הרבות שהגישה לחוק - במטרה להביא להצבעה מהירה, עוד לפני שראש הממשלה ינחת מביקורו בלונדון בחצות. בתגובה הודיע מי שניהל את הדיון, סגן יו"ר הכנסת ח"כ יצחק ועקנין מש"ס, כי אם חברי האופוזיציה אכן ימשכו את התנגדויותיהם, הוא ינעל את הישיבה והיא תפתח מחדש בשעה 21:30, השעה המקורית שבה נקבע שיתקיימו הסיכומים לדיון ויתקיים שלב ההצבעות.

בנאום במליאה לקראת ההצבעה על החוק, אמרה יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי ומי שהיתה אחת מיוזמותיו כי בעיניה מדובר בחוק אותו היא מקדישה למשפחות עמונה. "אני מבקשת לזכור בזכות מי אנחנו מגיעים למציאות שתאפשר לנו להעביר את חוק ההסדרה בקריאה שנייה ושלישית." לאחר מכן הקריאה את שמותיהם של כל המשפחות ומספר הילדים בכל משפחה, שנעקרו בשבוע שעבר מעמונה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן