נתניהו בקונגרס: ההסכם הוא הסכם רע, עדיף לנו בלעדיו

ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאום בקונגרס האמריקאי בנוגע להסכם המתגבש בין ארה"ב לאיראן

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/03/15 18:20 יב באדר התשעה

נתניהו בקונגרס: ההסכם הוא הסכם רע, עדיף לנו בלעדיו
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו נאם בקונגרס האמריקאי זאת בניגוד לעמדת נשיא ארצות הברית ברק אובמה, ותוך טענות נחרצות מצד מתנגדיו כי מדובר בנאום פוליטי.

"אני יודע שהנאום שלי היה נושא שנוי במחלוקת, צר לי על כך שיש מי שחושבים שנוכחותי כאן נובעת ממניעים פוליטיים - זו מעולם לא הייתה כוונתי", פתח נתניהו והוסיף "תמיד אהיה אסיר תודה על תמיכת אובמה בישראל", תוך שהוא מזכיר את עזרת אובמה בנושא חילוץ הדיפלומטים והמאבטחים מהשגרירות הנצורה בקהיר לפני כשנתיים. "חלק מהדברים שהוא עשה בשביל ישראל לא יוודעו לעולם, משום שהם נוגעים לנושאים האסטרטגיים סודיים בין ישראל לארה"ב. אבל אני יודע אותם, ואני אסיר תודה על תמיכתו של אובמה".

"בהיסטוריה שלנו ניסו רבים להשמיד את העם היהודי", אמר נתניהו והזכיר את רצונו של המן הרשע להשמיד את עם ישראל, כפי שיקראו רבים במגילה מחר בערב. "המזימה הוכשלה ועמנו ניצל. כיום העם היהודי מתמודד עם איום חדש להשמיד אותנו, מנהיג איראן אייתוללה חמינאי שמפיץ את האנטישמיות העתיקה באמצעים חדישים".

"הוא יורה מפיו את השנאה והאנטישמיות העתיקה ביותר בטכנולוגיה חדשה. הוא מצייץ בטוויטר שישראל צריכה להיות מושמדת. הבעיה של איראן היא לאו דווקא בעיה של היהודים, בדיוק כמו שהנאצים לא היו בעיה של היהודים. זה איום לא רק על ישראל, אלא על שלום העולם כולו".

"ההסכם הזה לא ימנע מאיראן לפתח נשק גרעיני אלא יבטיח שאיראן תשיג נשקים כאלה והרבה מהם. למרות שההסכם עדיין לא נחתם, יש אלמנטים שכבר פורסמו בפומבי. לא צריך סוכנויות מודיעין ומידע סודי כדי לדעת אותם. ללא שינוי משמעותי אנו יודעים בוודאות שכל הסכם עם איראן יכלול ויתורים משמעותיים".

"מדינות שלמות מתמוטטות ברחבי המזרח התיכון ואיראן עושה בדיוק את מה שמייסדיה רצו: היא נכנסה לעזה, ללבנון, נציגים בסוריה. הם מקיפים את ישראל ומנסים לחנוק אותה בטבעת של טרור. עלינו לעבוד ביחד כדי לעצור את מסע השעבוד והטרור של איראן".

לדברי נתניהו, הפקחים לא יעצרו את איראן. "פקחים רק רושמים דו"חות, אבל זה לא עוצר את איראן. בצפון קוריאה עשו בדיוק אותו דבר, ותוך כמה שנים הם השיגו נשק גרעיני. בתוך חמש שנים צפון קוריאה יכולה להחזיק בעשרות טילים גרעיניים. כמו צפון קוריאה, איראן סגרה את המצלמות".

"במשך יותר משנה אמרו לנו שעדיף שלא יהיה הסכם מאשר שיהיה הסכם רע", אמר נתניהו בהתייחסו להסכם המתגבש בין ארה"ב ואיראן. ובכן, זה הסכם רע. רע מאוד. עדיף לנו בלעדיו. אנחנו לא אומה מפוחדת בין העמים. בפעם הראשונה במאה דורות, העם היהודי יכול להגן עצמו. זוהי הסיבה שכראש ממשלת ישראל אני יכול להבטיח לכם דבר נוסף: גם אם ישראל תצטרך לעמוד לבד, היא תעמוד".

"ההיסטוריה שמה אותנו בצומת גורלי, צריך לבחור בין שני מסלולים: אחד מוביל להסכם רע שבמקרה הטוב ידחה לתקופה מסוימת את שאיפותיה הגרעינית של איראן אבל יוביל בסופו של דבר לאיראן גרעינית ולמלחמה. המסלול השני יוביל להסכם הרבה יותר טוב שימנע נשק גרעיני מאיראן, ימנע מרוץ חימוש מזרח תיכוני ויהיה טוב יותר לאנושות כולה. הבחירה תעשה את כל ההבדל עבור עתידה של המדינה שלי, ביטחון המזרח התיכון ושלום העולם כולו".

נתניהו סיים את נאומו ואמר, "מי ייתן וישראל וארה"ב יעמדו תמיד אחת לצד השנייה. שאלוהים יברך את ישראל, ושאלוהים יברך את ארצות הברית של אמריקה".