נתניהו במרכז הרב: "יש לי מחויבות עמוקה להמשיך לשמור על ירושלים מאוחדת"

ראש הממשלה והשר בנט הגיעו לאירוע המסורתי באחת מישיבות הדגל של הציונות הדתית. שר החינוך הבהיר כי הכוונה במונח ירושלים מאוחדת היא "כל ירושלים שתישאר מאוחדת בריבונות ישראל, ורק בריבונות ישראל, לנצח"

חדשות כיפה 25/05/17 09:12 כט באייר התשעז

נתניהו במרכז הרב: "יש לי מחויבות עמוקה להמשיך לשמור על ירושלים מאוחדת"
נתניהו, מרכז הרב, צילום: עמוס בן גרשום. לע"מ

אחד האירועים המסורתיים והמרכזיים של ציון יום ירושלים, הוא הכינוס בישיבת מרכז הרב. ראש בממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט, הגיעו אמש (רביעי) לישיבה ודיברו על חשיבותה של עיר הבירה ועל הצורך לשמור עליה מאוחדת

"אם למישהו היה ספק שעם ישראל חי", אמר נתניהו, "שיבוא הנה למרכז הרב, הוא ישמע את עם ישראל חי מאוד. תודה לכם ידידיי על התמיכה העצומה. רעייתי ואני מאוד מאוד מעריכים את זה ואנחנו אוהבים אתכם".

בהמשך הוא אמר כי "במלחמת ששת הימים זכינו להתמזגות מלאה בין לֵב וַאֶבֶן. תמונת המלחמה היא התרפקות נרגשת, בשיטפון דמעות של כיסופים ושמחה שאין להן משל בתולדות העמים. ההתרפקות הכבירה על אבני הכותל המערבי, אני זוכר את זה באופן אישי, אני זוכר את הנחשול האנושי ששמענו שהר הבית שוחרר, שהכותל בידינו, פשוט זרמנו דרך הסמטאות לכותל, וכמו רבים אחרים נגעתי באבנים. אותן אבנים בהן נגעו לפני אלפי שנים מלכים ונביאים, כוהנים ולוויים. אני, אגב, לוי, 100% משני הצדדים, והרגשתי את זה".

נתניהו הצהיר כי יש לו "מחויבות עמוקה להמשיך לשמור על ירושלים מאוחדת, על הכותל, על הר הבית, ועל כל קודשֵי ישראל. ירושלים לא תחזור להיות 'אִילְיָה קַפִּיטוֹלִינָה', וירושלים לא תחזור להיות עיר שסועה כמו אחרי תש"ח".

שרה נתניהו בסלפי נשות מרכז הרב

שרה נתניהו בסלפי נשות מרכז הרב עמוס בן גרשון לע"מ

ראש הממשלה התייחס להצהרות נציגי הציבור הערבי בכנסת, "אני שומע אנשים שמתארים את מה שקרה לנו כאסון. זו הייתה הישועה שלנו, זו הייתה הגאולה שלנו, וכולנו הרגשנו את זה - וגם אני מרגיש את זה היום. מישהו רוצה שנחזור אחורה? למה? לעיר מחולקת כשעל הר הבית יש מה, דאע"ש? היו שם תנועה איסלאמית, הפלג הצפוני – שמעתם עליו? הוא מחוץ לחוק. אמרו לנו: 'אל תוציאו אותם מחוץ לחוק, מי יודע מה יהיה' - הוצאנו אותן מחוץ לחוק והם לא שם. לא קרה כלום. אנחנו רוצים שהאסלאם הקיצוני ישתלט לא רק על קודשי ישראל? שנהפוך את הקילומטר הרבוע הזה למה שאנחנו רואים בתדמור או בחלב או במוסול? כי זה מה שיקרה".

לדבריו, "רק תחת ריבונות ישראל יש חופש פולחן וחופש לכל הדתות, רק תחת ריבונות ישראל - ואנחנו לא נוותר, לא על הר הבית ולא על הכותל ולא נחזור לחלק את העיר". נתניהו סיפר על זכרונו האישי מהימים שאחרי המלחמה, " אני זוכר כשנהרנו אז לכותל בהמונינו. אני זוכר שסמוך לכותל שוב נשמע קול שופר, והפעם זה היה שופר של חירות. בדיוק ההפך מימי המנדט, בהם אמר הרב קוק לשלטון זר – שהוא לא ישבור את צום יום הכיפורים אם לא ישוחררו התוקעים בשופר, לוחמי המחתרות. לרב קוק, זכר צדיק לברכה, יש זכויות חשובות בביצור חומות ירושלים, גם במישור הלאומי וגם במישור הרוחני. לצדו פעלו אישים כזאב ז'בוטינסקי, ממוריי הרוחניים, ואם יוּרְשֶה לי – גם סבי, הרב נתן מיליקובסקי נתניהו"

"איננוּ עַם של פליטים נודדים", הוא המשיך, "זוהי מולדתנו. יש לנו זכות ראשונים בה, ועומק הזכות – כעומק היתד שתקענו באדמה". לשיטתו, "אין קיום לעם היהודי בלי מדינת ישראל בארץ ישראל, ועל זה אני מופקד כראש ממשלה בעזרת השם ובעזרתכם. אני לא שוכח את זה אפילו לשבריר של שנייה. אני יודע איזה פיקדון ניתן לנו ואני יודע שדורות של יהודים לפנינו מתבוננים בנו, ושדורות של יהודים שיבואו אחרינו מצפים מאתנו. זוהי תמצית דרכנו – הקוממיות הלאומית והרוחנית – שאתם תורמים לה כה רבות".

שר החינוך המרכז הרב

שר החינוך המרכז הרב דוברות השר בנט

שר החינוך נפתלי בנט, סיפר כי הוא הגיע לישיבה מריקוד הדגלים המפורסם, "המארגנים והמשטרה אמרו שזה ריקוד הדגלים הגדול שהיה אי פעם, כלומר הכי הרבה אנשים שנמצאים בכותל המערבי מאז 1967. אבל לפי החישוב שלי זה הריכוז הכי גדול של היהודים מאז בית שני''.

האירוע התייחס בנט גם לדיווחים על הדרישות מישראל למסור שטחים לרשות הפלשתינית ואמר: "לפני דקות אחדות פורסם שיש הדורשים ממדינת ישראל להעביר שטחים בצפון השומרון לפלשתינים. העידן הזה שאנחנו מתייחסים לארץ ישראל כאל נדל"ן, העידן הזה נגמר. לא עוד ניקח מסור וננסר חלקים מהארץ שלנו בשביל להעביר לאויבנו. העידן הזה נגמר".

עוד הוסיף יו"ר הבית היהודי כי שטחה של ירושלים לא ניתנת לחלוקה: "חזרנו הביתה, ואני מבהיר מפה: כשאנחנו אומרים ירושלים מאוחדת אנחנו מדברים על הר הבית. אנחנו מדברים על הכותל המערבי. אנחנו מדברים על כל העיר העתיקה. אנחנו מדברים על עיר דוד, ועל מעלה הזיתים ועל הר הזיתים ועל נוף ציון – על כל ירושלים שתישאר מאוחדת בריבונות ישראל, ורק בריבונות ישראל, לנצח".