נתניהו ביקש לדחות ההצבעה על חוק ההסדרה. בנט סירב

בקשת הדחייה הגיע בעקבות פגישתו מחר של נתניהו עם ראש ממשלת בריטניה בלונדון. החוק צפוי לעלות להצבעה כמתוכנן מחר בערב. ח"כ ביטן: "הליכוד כל הזמן אמר כי חוק ההסדרה הוא הדבר האחרון שאנחנו רוצים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/02/17 16:20 ט בשבט התשעז

נתניהו ביקש לדחות ההצבעה על חוק ההסדרה. בנט סירב
Miriam Alster/FLASH90, צילום: Miriam Alster/FLASH90

ראש הממשלה ניסה היום (א') פעם נוספת לדחות את ההצבעה על חוק ההסדרה. השר בנט סירב ונכון לעכשיו החוק יעלה להצבעה בכנסת מחר בערב.

מוקדם יותר ביקש ראש הממשלה בנימין נתניהו משר החינוך נפתלי בנט, לדחות את ההצבעה על החוק לאחר שנתניהו יחזור מפגישתו בלונדון עם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי. נתניהו צפוי לשוב מאנגליה מחר בחצות וביקש לא להתחיל את הדיונים לפני כן. יו"ר הבית היהודי סירב לבקשה ולפי שעה החוק יעלה לקריאה שניה ושלישית מחר בערב.

בנוסף לכך, אמר היום נתניהו בישיבת ראשי הקואליציה כי הוא בכוונתו לשוחח עם שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר, כדי לתאם עם ממשל טראמפ את העלאת הצעת חוק ההסדרה. גורמים בבית היהודי משוכנעים ששני המהלכים, בקשת הדחיה והכוונה לתאם את החוק עם ממשל טראמפ, מעידים על כוונתו של ראש הממשלה למסמס את החוק שאמור להסדיר את היישובים ביהודה ושומרון, חוק שהיועמ"ש מנדלבליט מסרב להגן עליו מול בג"ץ.

בשבוע שעבר איים ח"כ בצלאל סמוטריץ' בשמו של ראש מפלגתו, שאם חוק ההסדרה לא יעלה להצבעה ביום שני, הבית היהודי תפרק את הממשלה. ראש הממשלה לא התרגש מהאיום ואמר: "אני שומע כל הזמן אולטימטומים מזויפים ואני לא מתרגש מזה. יש אנשים שעסוקים בוויכוחי סרק לתקשורת ולרשתות החברתיות, אני עסוק בניהול המדינה, וכשאני מנהל את המדינה אני חושב על האינטרס הכולל שלנו. הלאומי".

על דעתו של ראש הממשלה על חוק ההסדרה ניתן ללמוד מדבריו של יו"ר הקואליציה, דוד ביטן, שאמר בכנס 'לימוד' בלונדון כי "הליכוד כל הזמן אמר כי חוק ההסדרה הוא הדבר האחרון שאנחנו רוצים, ואנחנו אכן מעדיפים החלטות ממשלה אשר מגובות על ידי היועץ המשפטי". עם זאת הוא הוסיף לגבי האפשרות שבג"ץ יפסול את החוק כי "לא יכול להיות מצב שבית משפט בישראל יהיה נוקשה יותר מבית המשפט הבינלאומי שהכשיר פיצוי תמורת הכשרת קרקע פרטית בקפריסין".

גם בשמאל מלגלגים על ניסיונות הדחייה החוזרים ונשנים של ראש הממשלה, ליוזמות ימניות שונות כמו סיפוח מעלה אדומים וחוק ההסדרה. ח"כ איילת נחמיאס ורבין מהמחנה הציוני אמרה כי "נתניהו מקבל אופי של דחיין בלתי נלאה. כמי שהצהיר ש״מה שהוא רוצה הוא מקבל״, אדרבה שיביא הסדרה, שיביא סיפוח. שינהג באותו אופן אגרסיבי כפי שהוא רגיל, או שיעשה את מה שמתחייב מההיגיון ויוריד את החוק ואת בנט מהעץ. אחרי הפגישה השבוע ואחרי שנשיא ארה"ב טראמפ הודיע שלא יגבה את מדיניות הבנייה בהתנחלויות, כדאי שרה״מ יגיע לפגישות ללא הגיבנת המכוערת של חוק ההסדרה".