נתניהו: אביא הצעה חלופית לחוק טל

בפגישה עם נציגי המילואימניקים אמר ראש הממשלה כי חוק טל "יוחלף בחוק שוויוני יותר וצודק יותר, מבלי לשסות ציבור בציבור"

חדשות כיפה אורי פולק 29/04/12 10:21 ז באייר התשעב

נתניהו: אביא הצעה חלופית לחוק טל
- The Official White House, צילום: - The Official White House

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון להביא לאישור הכנסת והממשלה הצעה מעודכנת כחלופה ל"חוק טל", במסגרתה יחול שינוי משמעותי בחלוקת הנטל בציבור הישראלי.

הבוקר (א') נפגש נתניהו בלשכתו עם נציגי המילואימניקים בועז נול, עידן מילר, יואב קיש, זוהרה ברגר-צור ויותם ברגר. נתניהו אמר לנציגים כי "חלוקת הנטל חייבת להשתנות. מה שהיה לא יהיה. זאת פגישה שנייה שלנו בחודשים האחרונים. אני יודע שיש הרבה טרמפיסטים שהצביעו בעד הארכה אוטומטית של חוק טל, אני לא כזה".

ראש הממשלה הדגיש כי "חוק טל יוחלף בחוק שוויוני יותר, צודק יותר ואני אביא אותו. החוק החדש יכלול גם שירות אזרחי לערבים. צריך לעשות זאת מבלי לשסות ציבור בציבור. השינוי יהיה כרוך בהרחבת מסגרות ובהגדלה תקציבית. זה יעד בסדר עדיפות גבוה לביטחון המדינה".

כזכור, לפני כחודשיים קבעו שופטי בג"ץ כי "חוק טל" אינו חוקתי ועל כן הכנסת לא תוכל להאריכו בחודש אוגוסט הקרוב. בזכות החוק, בחורי ישיבה בני 22 שבחרו לעבוד, התגייסו לשירות צבאי מקוצר, או לשנת שירות לאומי. מי שהמשיכו בישיבות - היו פטורים מגיוס. לאורך השנים ספג החוק ביקורות מצד גורמים חילונים וחרדיים: בחברה החרדית רואים בו פגיעה באורח החיים הדתי ובחשיבות לימוד התורה ובחברה החילונית טוענים כי כל תכליתו היא השתמטות.