נתן מאיר ל'כיפה': "לא ויקיפדיה תחליט איזו הנצחה תהיה לדפנה"

בעלה של דפנה הי"ד אומר כי הורדת הערך על שמה בויקיפדיה הוא משני: "נשים שינו את אורחות חייהן בעקבות דפנה, וזו הנצחה חשובה, לא עוד עמוד וירטואלי"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 19/09/16 11:43 טז באלול התשעו

נתן מאיר ל'כיפה': "לא ויקיפדיה תחליט איזו הנצחה תהיה לדפנה"

"בלי קשר לזה שדפנה נרצחה בפיגוע טרור אני חושב שהמעשים שלה היו כאלה שנתנו תהודה שהייתה ראויה. אבל אני לא מבין כלום בערכים בויקיפדיה ונמצאים שם אנשים שטוענים שהם מבינים" אומר נתן מאיר, בעלה של דפנה מאיר הי"ד שנרצחה בפתח ביתה שבעתניאל בינואר השנה "אני לא הייתי מסוגל בכלל להיכנס לשיח הזה".

"אני חושב שזו טעות של ויקיפדיה, אבל מה לעשות. בויקיפידיה יש ערכים שלא זוכים לביקורים כמעט. הערך של דפנה, בחודש הימים שהוא קיים, זכה למעל 120 אלף צפיות. אז את שלו הוא עשה ואם הורידו אותו עכשיו יכול להיות שהוא גמר את תפקידו. לא ויקיפדיה היא זו שתחליט איזו הנצחה תהיה לדפנה ותודה לאל אנשים בעיקר הנציחו אותה בליבם, הרבה נשים שינו את אורחות חייהם בעקבות הסיפור של דפנה וזו הנצחה חשובה, לא עוד עמוד וירטואלי. זה היה לי חשוב, אבל לא נורא".

הצבעה שנערכה הבוקר בקהילת העורכים של ויקיפדיה בנוגע לעתידו של הערך על דפנה מאיר הי"ד קבעה כי הערך יוסר. 39 עורכים תמכו בהסרת הערך ואילו 29 הצביעו בעד השארתו. כך פורסם הבוקר באתר ערוץ 7. הנימוקים להסרה היו כי ויקיפדיה אינה אתר הנצחה וכיוון שיהיו ערכים רק עבור קרבנות טרור מסויימים.

"אני אישית רואה שדפנה מאיר עומדת ברשות עצמה בקריטריונים של כתיבת ערך על חלל מערכות איבה או אף אישיות מפורסמת. בפרט 'חללים אשר לנפילתם הייתה חשיבות ציבורית יוצאת דופן, שעמדה במבחן הזמן (שנה לפחות)" אמר אחד מהתומכים בהשארת הערך.

''חשיבות שכזו יכולה להיות, למשל, במקרה של חלל שבעקבות מותו יצאו לפעולת תגמול, למבצע צבאי משמעותי או לפעילות מדינית או פוליטית חשובה; מי ששמו או האירוע שבו נפל הפך לסמל תרבותי, וכדומה. אני אישית גם חושב שמפעל חייה ופועלה עונים על החשיבות בזכות עצמם. אך אין ספק שגם מותה והשפעות מותה והעובדה שהפכה לסמל תרבות מוסיפים לחשיבות".

הערך של דפנה מאיר בויקיפדיה כולל את פועלה בתחום רפואת נשים, מיניות, אמצעי מניעה ופוריות. את היותה חלוצת דרך בהדרכת שיטת המודעות לפוריות בארץ ואת המקומות הרבים בהם כתבה, ענתה על שאלות של נשים ונתנה ייעוץ בתחומי הבנתה.

דפנה נרצחה בינואר האחרון מחוץ לדלת ביתה שבעתניאל, היא נאבקה במחבל חמוש בסכין ומנעה ממנו להיכנס לביתה, בכך הצילה את חיי ילדיה שהיו בבית ואת ביתה רננה שהייתה עמה בכניסה לבית.

(צילום: מתוך ויקיפדיה)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן