נשללה קריאת שם רחוב בירושלים על שם עמנואל מורנו ז"ל

השופט טירקל, יו"ר הוועדה הממליצה על קריאת שמות הרחובות בעיר, החליט לדחות את ההצעה בשל החלטת עיריית ירושלים שלא להנציח חיילים בשמות הרחובות

חדשות כיפה אורי פולק 08/02/12 11:22 טו בשבט התשעב

נשללה קריאת שם רחוב בירושלים על שם עמנואל מורנו ז"ל

בירושלים לא ייקרא רחוב על שמו של סא"ל עמנואל מורנו ז"ל, מהקצינים מהעוטרים בצה"ל, לוחם ומפקד בסיירת מטכ"ל, שנהרג במלחמת לבנון השנייה. השופט יעקב טירקל, יו"ר הוועדה הממליצה על שמות הרחובות בעיר, החליט לדחות השבוע את ההחלטה, חרף המלצותיהם של כלל חברי ועדת השמות.

ההחלטה לדחיית ההמלצה נעוצה בעובדה כי עיריית ירושלים כבר קבע זה מכבר כי אין להנציח חיילים בשמות הרחובות, זאת מכיוון שמשרד הביטחון כבר מנציח אותם באנדרטאות ובאתרי "יד לבנים". השופט טירקל דחה את המלצות חברי הועדה שטענו, חרף הנוהל המקובל בעיריית ירושלים, כי יש להנציח את מורנו משום שתרם לא רק בפן הצבאי, אלא גם בפן האזרחי.

סא"ל מורנו, חובש כיפה, נהרג בעת שהוביל כוח של סיירת מטכ"ל באזור בעל-בק, שמשימתו הייתה למנוע העברת נשק מאיראן ומסוריה לחיזבאללה. הכוח נתקל במארב של חיזבאללה, ומורנו נהרג. לאחר מותו החליט הצנזור הצבאי לאסור את פרסום תמונתו מסיבות ביטחוניות, בשל תפקידים רגישים שמילא במהלך שנות שירותו בצה"ל.

בעיריית ירושלים טענו כי "עדיין לא התקיים דיון בנושא בוועדה המייעצת בראשותו של השופט טירקל. הנושא יובא לדיון בוועדה המייעצת בתקופה הקרובה, ולאחריו תועבר המלצה לוועדת השמות הציבורית. חשוב לציין כי ועדת האישים אינה ועדה שבסמכותה לקבל החלטות בנושא מתן שמות לרחובות, אלא מדובר בוועדה הממליצה לוועדת השמות העירונית".