נשים ערכו "ברכת כוהנות" בכותל המערבי

בניגוד לקביעת היועץ המשפטי לממשלה, "נשות הכותל" קיימו הבוקר טקס ברכת כוהנות ברחבת הכותל המערבי

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 09/05/16 10:38 א באייר התשעו

נשים ערכו "ברכת כוהנות" בכותל המערבי
Corinna Kern/Flash90, צילום: Corinna Kern/Flash90

"נשות הכותל" קיימו הבוקר (ב') טקס ברכת כוהנות ברחבת הכותל המערבי, זאת בניגוד לקביעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. מתי דן, יו"ר עמותת עטרת כהנים, סיפר ל'כיפה' כי הגיע למקום במקרה, ושמע את הברכה בקולן של עשרות הנשים, מעבר למחיצה, והביע מחאת יחיד: "אני הגעתי לרחבה ופשוט הזדעדעתי כי אני יודע שהיועץ המשפטי אסר עליהן .גם הרפורמים, הם בכלל לא מכירים בכהנים, אז אצלם זה בכלל לא קיים. הגעתי לשם במקרה ומחיתי, הייתי לבד אני מקווה שבפעם הבאה יבואו כמה עשרות".

לדבריו, ברכת הכהנות של נשות הכותל לא פורסמה, ולכן לא הגיעו אנשים למחות נגד האירוע: "אף אחד לא העלה על דעתו, כי הן עשו את זה בגניבה. אמרתי להן שזה זיוף, המצאה וזו דת חדשה".

דן סיפר ל'כיפה' כי הוא נגרר על ידי שוטרים: "בדיוק נגמרה התפילה, אחרי זה חיילי מג"ב גררו אותי משם. אני לא מבין למה, הרי מדובר בפגיעה דתית במקום. הם בכוח ניסו למנוע ממני למחות. הרחיקו אותי, הם כנראה לא רצו שאשמע את הסטדנאפיסיטיות האלה שמזלזלות בדת ישראל".

כזכור, לפני חג הפסח קיים היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט דיון בלשכתו בהשתתפות נציגי משרד ראש הממשלה, משרד הדתות ורב הכותל ובסופו הכריע לאסור את קיום "ברכת הכוהנות" בכותל המערבי.

בארגון 'נשות הכותל' אומרים הבוקר כי הקביעה התייחסה אך ורק לימי חג ולא לימי חול: "המכתב של המשרד לשירותי דת התייחס לטקס ברכת הכוהנות, בחול המועד פסח. אין הדבר דומה לברכת כוהנות המתקיימת בתוך תפילת ראש חודש. תפילת ראש חודש היא תפילה שאין עליה כל מחלוקת".