נשיא מכללת חמדת הדרום: "סכנה ממשית לפגיעה בנפש"

בחמדת הדרום בשדות נגב קוראים לשר אהרונוביץ´ לפעול מיידית להסדרת נושא המיגון במכללה:"מציאות בלתי נסבלת"

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 01/07/14 16:31 ג בתמוז התשעד

נשיא מכללת חמדת הדרום: "סכנה ממשית לפגיעה בנפש"
cc by paffairs sanfrancisco, צילום: cc by paffairs sanfrancisco

במכללת חמדת הדרום קמו הבוקר שוב למציאות בלתי נסבלת של ירי רקטות לעבר מועצת שדות נגב שבה ממוקמת המכללה, ובמקום לעסוק במבחני סוף השנה, הנהלת המכללה מתכנסת מדי בוקר על מנת ולהחליט בנוגע לנהלי הביטחון במוסד ובהחלטה האם להמשיך במתכונת שגרה.

יש לציין כי תקנות פיקוד העורף קובעות כי רק מוסדות להשכלה גבוהה הנתונים בטווח אווירי של 7 קילומטרים מגבול עזה זכאיים בפועל למיגון, ובשל העובדה שהמכללה ניצבת במרחק מאות מטרים ספורים בלבד מהטווח הקבוע בתקנות, היא אינה זכאית לתקציב מיגון הולם.

במכללה מצויים כיום 2 מקלטים ישנים ושני ממ"דים שאינם מותאמים לצרכיה העכשוויים בשל הגידול המשמעותי בכמות הלומדים שחל עם השנים.

"אנו מצויים במצב בלתי אפשרי ובחשש אמיתי לפגיעה מידית בנפש", מדגיש נשיא המכללה, פרופ' אבי לוי. "אנו מתריעים מבעוד מועד כי זוהי אחריותנו כלפי מאות האימהות והאבות שלומדים אצלנו במכללה וכלפי ילדיהם ובני משפחותיהם.

"אני מזמין את השר לביטחון פנים אהרונוביץ' להגיע לסיור ולהבין מקרוב את המציאות הבלתי נסבלת וההשלכות הקשות שעלולות לנבוע מאי מתן פתרונות ל-1800 הסטודנטים שלומדים במכללה בתוכניות השונות לתארים ראשונים ושניים, השתלמויות מורים התפתחות מקצועית, חוגים קהילתיים ועוד".

עוד מציין לוי כי: "נוצרה מציאות חדשה כפי שאנו עדים לה שבה טווחי הירי התארכו באופן משמעותי, ונוצר מצב בלתי הגיוני שבו מאות סטודנטים וסטודנטיות, עשרות אנשי סגל ואנשי מנהלה במכללה, לומדים ועובדים ללא פתרון בטחוני הולם. יש לטפל בבעיה בהקדם ולשנות לאלתר את התקנות הארכאיות והבעייתיות בעניין המיגון, זאת בטרם תגרם פגיעה בגוף או בנפש".