נשיא חדש לאוניברסיטת בר אילן

הוא היה טייס פאנטום בשנות השמונים וכימאי מצטיין, ובחודש אוקטובר הוא ייכנס לנעליו של פרופ' הרב דניאל הרשקוביץ שהחליט לפרוש מתפקידו כנשיא אוניברסיטת בר אילן. צבן: "השינויים בעולם האקדמיה הם הזדמנות היסטורית להתקדם אל חזית האקדמיה בכל תחומי עיסוקה"

חדשות כיפה 16/05/17 10:33 כ באייר התשעז

נשיא חדש לאוניברסיטת בר אילן
zabanlab, צילום: אוניברסיטת בר אילן

חבר הנאמנים של אוניברסיטת בר-אילן אישר (ב'), פה אחד, את מינויו של פרופ' אריה צבן לנשיא הבא של האוניברסיטה. פרופ' צבן ייכנס לתפקידו כנשיא האוניברסיטה בחודש אוקטובר השנה ויחליף בתפקיד את הנשיא היוצא, פרופ' הרב דניאל הרשקוביץ, שהודיע על הסרת מועמדותו לתקופת כהונה נוספת. הרב פרופסור הרשקוביץ כיהן כיו"ר הבית היהודי ושר המדע לפני פחות מעשור.

 

פרופ' אריה צבן , יליד 1961 שירת בחיל האוויר. הוא סיים קורס טיס בהצטיינות ושירת  כטייס פנטום בראשית שנות השמונים.

הוא בוגר אוניברסיטת בר-אילן בכימיה בהצטיינות והשלים בבר-אילן דוקטורט באלקטרוכימיה, בהצטיינות יתרה, בשנת 1995. לאחר לימודי בתר-דוקטורט במעבדה הלאומית לאנרגיה חלופית  בדנוור קולורדו בארה"ב, שב צבן לבר-אילן כמרצה בכיר והקים בה את המכון לננו-טכנולוגיה ולחומרים מתקדמים ועמד בראשו.  היום הוא משמש סגן נשיא למחקר בבר-אילן.

 

פרופ' אריה צבן פרסם מאות מאמרים במגזינים מדעיים המובילים בעולם וקצר שורה ארוכה של פרסים על הישגיו המדעיים. מחקריו  של פרופ' צבן, בעיקר בתחום האנרגיה, הביאו להקמת 4 חברות הזנק המיישמות  8 מהפטנטים שפיתח.

 

לאחר אישור המינוי בישיבת חבר הנאמנים אמר פרופ' צבן: " עולם האקדמיה הולך ומשתנה הן בתחום ההוראה והן בתחום המחקר.  ואנחנו כאן, בבר-אילן רואים את השינוי הזה כהזדמנות היסטורית להתקדם אל חזית האקדמיה בכל תחומי עיסוקה".

פרופ צבן הודה לנשיא היוצא, פרופ' דניאל הרשקוביץ , על תרומתו לבר-אילן בתקופת כהונתו.

פרופ' צבן מתגורר בשוהם. הוא נשוי לרחלי, אב לארבעה וסב לנכד אחד.

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן