נשיא חדש: "אמריקה תחילה"

דונלד טראמפ, הנשיא ה-45 הושבע אמש לנשיאות וסימן את המדיניות שתוביל אותו בשנים הקרובות: "מה שטוב לאמריקה". עוד הבטיח: "נמחה את הטרור האיסלאמי מעל לפני האדמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/01/17 18:37 כג בטבת התשעז

נשיא חדש: "אמריקה תחילה"
צילום מסך, צילום: צילום מסך

אמש בשעה 19:00 שעון ישראל, נשבע דונלד טראמפ לנשיאה ה-45 של מדינת ישראל והחל באופן רשמי לתפקד כנשיא המדינה.

בנאומו הראשון שמסמל את הצהרת הכוונות של הנשיא החדש הדגיש טראמפ כי כל החלטה תישקל לפי הרווח שהיא יוצרת לעם האמריקאי: "היום אנחנו מעבירים את השלטון מוושינגטון ומחזירים אותו אליכם, לעם. במשך זמן רב מדי קבוצה קטנה בעיר הבירה שלנו קצרה את רווחי הממשל, בעוד העם שילם את המחיר. וושינגטון שגשגה, אבל העם לא זכה לחלק בעושר שלה. הניצחונות שלהם לא היו הניצחונות שלכם, ההישגים שלהם לא היו ההישגים שלכם. כל הדבר הזה משתנה ממש כאן, ברגע זה. הרגע הזה הוא הרגע שלכם, הוא שייך לכם. 20 בינואר 2017 ייזכר כיום שבו העם הפך להיות המושל במדינה הזאת שוב. הגברים והנשים במדינה הזו שנשכחו - לא יישכחו עוד".

[embed]

]

טראמפ הבטיח לאזרחי ארה"ב ולמיליונים שעקבו ברחבי העולם אחרי הטקס: "מהיום הזה והלאה, זה יהיה 'אמריקה תחילה'. כל החלטה הנוגעת לסחר, למסים, להגירה וליחסי החוץ תתקבל מתוך מחשבה אם היא מועילה לעובדים האמריקנים ולמשפחות האמריקניות. עלינו להגן על גבולותינו מההרס של מדינות אחרות שמייצרות את המוצרים שלנו, גונבות את החברות שלנו ומחסלות את המשרות שלנו. ההגנה תוביל לשגשוג ולחוזק גדול. אלחם עבורכם בכל נשימה ולעולם לא אאכזב אתכם".

בהתייחסות ליחסי החוץ של ארה"ב אמר הנשיא ה-45 של ארה"ב: "נחפש ידידות ורצון טוב עם ארצות העולם, אבל נכיר בכך שזו זכותן של כל המדינות לחשוב קודם על האינטרס שלהן. איננו רוצים לכפות את רצוננו על אותם אנשים". אחר כך הבטיח: "נמחה את הטרור האיסלאמי מעל לפני האדמה".