נשיא המדינה לרב שטיינזלץ: גאה בך על המפעל האדיר לביאור התלמוד

הנשיא פרס העניק לראשונה את "עיטור הנשיא" לרב עדין אבן-ישראל שטיינזלץ, על תרומתו הייחודית ויוצאת הדופן לעולם החינוך והתרבות היהודי. פרס: "אפילו בסין לומדים היום תלמוד, גם בזכותך"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 18/06/12 13:49 כח בסיון התשעב

נשיא המדינה לרב שטיינזלץ: גאה בך על המפעל האדיר לביאור התלמוד
מארק ניימן, לע"מ, צילום: מארק ניימן, לע"מ

נשיא המדינה שמעון פרס העניק הבוקר (ב') את מדליית "עיטור הנשיא" בטקס חגיגי ומרגש שהתקיים במשכן הנשיא לארבעת הזוכים הראשונים בעיטור ובראשם הרב עדין אבן-ישראל שטיינזלץ על תרומתו הייחודית ויוצאת הדופן לעולם החינוך והתרבות היהודי.

"עיטור הנשיא", המוענק השנה לראשונה, מוענק ליחידי סגולה שתרמו תרומה ייחודית ויוצאת דופן לחברה במדינת ישראל, לתדמיתה בעולם ומהווים דוגמא ומופת ליזמות, חדשנות, יצירתיות וחזון.

ועדת הפרס ציינה כי "הרב שטיינזלץ ראוי לקבלת העיטור על פעילותו החינוכית רבת השנים ועל מפעל הנגשת התלמוד ללומדי התלמוד ברחבי העולם, אשר תרמה תרומה ייחודית ויוצאת דופן לעולם החינוך והתרבות היהודי על היותו דוגמא ומופת לשימור והעברת המסורת היהודית".

במהלך הטקס נשא הנשיא דברים בשבחם של מקבלי העיטור וביניהם, הרב שטיינזלץ, ואמר כי "התלמוד מרכז בתוכו חכמה וחריפות של דיון מדוקדק ומסובך. עם שיש לו כל כך מעט אדמה וכל כך מעט מים- מוכרח שיהיה לו חכמה. אני גאה מאד ברב שטיינזלץ על המפעל האדיר שעשה - עד כדי כך ששמעתי שבסין מקימים עכשיו קבוצות לימוד של התלמוד".