נשיא המדינה וראש הממשלה ערכו ביקור תנחומים אצל משפחת יוסף

הנשיא פרס חיבק בחום את בניו של מרן חיים עובדיה יוסף זצ"ל, הרכין ראשו והשתתף באבל המשפחה. "מרן תמיד השקיע בחוליות המחברות של העם - העם הקדיש לו את ההספד היפה ביותר כשעלה בהמוניו לירושלים", אמר

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 08/10/13 20:32 ד בחשון התשעד

נשיא המדינה וראש הממשלה ערכו ביקור תנחומים אצל משפחת יוסף
קובי גדעון, לעמ, צילום: קובי גדעון, לעמ

נשיא המדינה שמעון פרס וראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיעו היום (ג‘) לביקור תנחומים בבית משפחת יוסף.

הנשיא ניחם את 6 בנות הרב - עדינה, לאה, יפה, מלכה, רבקה ושרה ואת כלותיו וישב עם בניו של מרן חיים עובדיה יוסף זצ"ל, הרבנים אברהם יוסף, דוד יוסף ויצחק יוסף, חיבק אותם בחום ואמר: "קשה היה להכיר באמת את אבא. הוא אהב את עם ישראל אהבת אמת ולא חשב שאנחנו שני עמים אלא עם אחד ורצה מאד לאחד אותו. הוא התאמץ להיות חלק מהעם דווקא משום שהיה גבוה ברוח. העם הקדיש לו את ההספד היפה ביותר כשעלה בהמוניו לירושלים. הוא אהב את העם והעם אותו".

הנשיא הרכין ראשו והוסיף בכאב "הוא נתן נשיקה לזה ונשיקה לזה אבל תמיד השקיע בחוליות המחברות של העם".

הרב אברהם יוסף, בנו של המרן זצ"ל הודה לנשיא על דבריו ואמר: "חיממת לנו את הלב בהספד שנשאת אתמול ריגשת אותנו. שפכת אור על נקודות רבות בחיים של אבא שרבים לא הכירו. אהבתו של אבא לך ולעם ישראל נבעה מתוך יראת שמיים".

ראש הממשלה נתניהו אמר היום כי ”הרב עובדיה היה מגדולי הדור - בעל ידע עצום בהלכה, פוסק סמכותי ונועז, וּמורה דרך לאלפים ורבבות“. הוא הוסיף כי ”הרב עובדיה היה תלמיד-חכם מובהק בכל נימי נפשו. הוא ניצל כל רגע מזמנו ללימוד תורה - בשקדנות אין קץ, בהתמדה רצופה ובמסירות-נפש אמיתית. גם על מיטתו בבית-החולים, כשהיה מסוגל לכך, לא איבד דקה אחת מזמנו. אחז בספר, עיין בכתובים, שנה ודרש גם ברגעי חולשתו הגדולים ביותר, הוא קיים את הציווי: ’וְהָגִיתָ בּוֹ יוֹמָם וָלַיְלָה‘“.

נתניהו הוסיף כי ”ספר עובדיה הוא הקצר מבין ספרי התנ"ך. לעומת זאת, משנתו של הרב עובדיה יוסף רחבה מני-ים. עוד בילדותו ניכר שהוא נועד לגדולות. לפני שחגג בר-מצווה, כבר הספיק לפרסם את ספרו הראשון“. עוד אמר נתניהו כי ”עשרות החיבורים התורניים שיצאו לאורך השנים תחת ידו, ביצרו את מעמדו כחוליה מרכזית בשרשרת גדולי התורה של עם ישראל, ושל יהדות ספרד המפוארת“.