נשיא המדינה והרבנים הראשיים ביקרו במסגד שהוצת

הנשיא שמעון פרס והרבנים עמאר ומצגר ביקרו במסגד שהוצת בכפר טובא-זנגרייה וגינו בחריפות את המעשה. הרב מצגר: יש לתפוס את האחראים למעשה ההצתה

חדשות כיפה אורי פולק 03/10/11 18:28 ה בתשרי התשעב

נשיא המדינה והרבנים הראשיים ביקרו במסגד שהוצת
קובי גדעון, צילום: קובי גדעון

נשיא המדינה שמעון פרס והרבנים הראשיים שלמה עמאר ויונה מצגר, ביקרו אחר הצהריים (ב') במסגד שהוצת הלילה במהלך פעילות "תג מחיר" בכפר טובא זנגריה, סמוך לראש פינה שבאצבע הגליל.

"אני מזועזע מעמקי נשמתי ומלא בושה וחרפה, אין ישראלי שלא יתבייש בהצתה הזו", אמר הנשיא פרס באירוע, לאחר שגינה את המעשה בחריפות. "בתור עם ישראל נדאג שכל אדם יוכל להתפלל ונכבד את דתו של האחר. מה שקרה מנוגד לחוק, לאמונה, למוסר וליהדות. אנחנו רוצים לחיות ביחד באחווה", הוסיף הנשיא - שאמר כי רשויות האכיפה צריכות לעשות "כל שניתן כדי ללכוד את האנשים הנוראיים שעשו זאת. אנשי כוחות הביטחון יהיו על המשמר".

הרב הראשי יונה מצגר גינה אף הוא את המעשה וקרא למערכת החוק לעשות ככל שניתן על מנת לתפוס במהירות האפשרית את האחראים למעשה. "מדובר במעשה חמור מאוד. צריך לכבד כל דת באשר היא, כל בן אדם שמתפלל יש לו את הזכות לכך", אמר הרב מצגר.

"אני לא יכול לתאר לעצמי שיעשו מעשה כזה. אין דבר יותר נורא מהזעזוע הזה", אמר הרב שלמה עמאר, שקרא אף הוא להחמיר בדינם של המציתים. "אנחנו עדיין לא יודעים מי האיש שביצע את המעשה, אבל כשייתפס, חזקה על המשטרה לנהוג בו בחומרת הדין, זה מעשה נורא ואיום של חילול השם, הם לא פגעו בכפר אחד או במסגד אחד אלא בבדרך של כולנו".