נשיא המדינה והראשון לציון קיימו יחדיו את ´ברכת האילנות´ בבית הנשיא

במעמד החגיגי קיבל נשיא המדינה את סדרת הספרים "ילקוט יוסף" מהראשון לציון הרב הראשי יצחק יוסף, והשניים, בליווי רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ´ קיימו את ברכת האילנות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/04/14 14:39 ב בניסן התשעד

נשיא המדינה והראשון לציון קיימו יחדיו את ´ברכת האילנות´ בבית הנשיא
חיים צח לעמ, צילום: חיים צח לעמ

נשיא המדינה שמעון פרס קיבל הבוקר מהרב הראשי, הראשון לציון, הרב יצחק יוסף את 'ילקוט יוסף', אוסף 30 הספרים אשר כתב הרב בטקס חגיגי בבית הנשיא. הראשון לציון ביקש להעניק את הספרים לנשיא המדינה ובכך להשלים את מצוות אביו הרב עובדיה יוסף זצ"ל בטרם מותו ואמר: "כבוד הנשיא, בדיוק לפני שנה בחג הפסח ביקרת את אבי כמיטב המסורת בכל שנה, ואבא אשר היה ידיד שלך, ביקש ממני להעניק לך את "ילקוט יוסף". אני מתרגש לקיים היום את הציווי והצוואה של אבא כאן בבית הנשיא- זהו כבוד גדול בשבילי. התחלתי בכתיבת 40 הספרים לפני שנים רבות והם מכילים את ההלכות בכל תחומי החיים, חגים, מועדים, דיני עדות, מאכלים, אבלות וחופה". האוסף הייחודי תורגם לעשר שפות ביניהן אף לכתב ברייל לשימוש עיוורים.

(צילום: חיים צח לעמ)

הנשיא פרס אשר התרגש לקבל את הילקוט ואמר: "הספרים הללו הם אוצר בלום- עבור כל היהודים באשר הם ועבור היהדות. ספרי העם היהודי לאורך ההיסטוריה הם הרוח של היהודי, מייצגים את עמנו וגעגועים למולדת. ילקוט יוסף זהו מפעל חיים עצום המכיל ערכים רבים ומסורת, שתמציתם היא עשרת הדברות".

הנשיא הדגיש כי אהבת התורה והלימוד מייחדים את העם היהודי מעמים אחרים ואמר: "הלימוד הוא מאפיין העם היהודי. מילים לא ניתן להרוס ואת הרוח לא ניתן לשבור. הרוח המוסרית של עמנו עולה מכל הערכים- התורה אומרת מפורשות כי כל אדם נברא בצלם אלוקים, וזוהי הצוואה הראשונה בעולמנו- מוסר ודרך ארץ".

בסיום דבריו ביקש הנשיא להעביר ברכה מיוחדת לחג הפסח לכל עם ישראל ואמר: "אני מאחל לכל בית ישראל חג פסח של חירות, אחדות, לימוד תורה ושלום. חג של תוכן ומהות יותר מהצורה והחומר".

(צילום: חיים צח לעמ)

לאחר הענקת האוסף, יצאו הנשיא פרס והראשון לציון ביחד עם רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ' לגינת בית הנשיא וקיימו יחדיו את מצוות 'ברכת האילנות' והודו על היבול והפריחה עם בוא האביב. במעמד זה ברך הרב הראשי יוסף את הנשיא פרס ואמר: "כבוד הנשיא במשך שבע שנות כהונתך וכל חייך כיבדת חכמים ואתה ידוע כאוהב את התורה. אבא זכרו לברכה היה לומד אתך בחברותא, ואמר לי פעמים רבות כי אתה עילוי- זוהי זכות לתורה שאתה אוהב אותה וזכות לעם ישראל שאתה נשיא שלנו. אני מברך את עם ישראל בנשיא כמוך, ואותך בבריאות ואריכות ימים".

(צילום: חיים צח לעמ)