נשיא ארה"ב שקל לחון את פולארד

במפגש עם רבנים בארה"ב אמר סגן הנשיא ג'ו ביידן כי התנגד בכל תוקף לאפשר לנשיא ברק אובמה להביא לשחרורו של המרגל הישראלי ג'ונתן פולארד

חדשות כיפה אורי פולק 02/10/11 09:10 ד בתשרי התשעב

נשיא ארה"ב שקל לחון את פולארד

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שקל לחון את המרגל הישראלי ג'ונתן פולארד- אלא שסגנו התנגד - כך פורסם אמש (שבת) בעיתון "ניו יורק טיימס".

על פי הדיווח, סגן הנשיא ג'ו ביידן אמר כי "הנשיא אובמה שקל חנינה, אבל אמרתי לו 'על גופתי המתה נאפשר לו להשתחרר לפני זמנו". הוא הוסיף כי "אם זה היה תלוי בי, הוא היה נשאר בכלא לכל החיים".

ביידן אמר את הדברים במפגש עם רבנים אמריקאיים שערך בפלורידה, חלק ממאמץ שמוביל ביידן כדי לשקם את מערכת יחסי הבית הלבן עם הקהילה היהודית, שנסדקה בשל יחסיו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

החודש דווח כי ייתכן ופולארד ניסה לרגל גם למען אוסטרליה, קודם הריגול למען ישראל אשר הוביל למאסרו - כך על פי דיווח באתר החדשות האמריקאי "ניוזמקס". על פי הדיווח, עם תפיסתו הודה פולארד כי הוא ראה את עצמו כפטריוט ישראלי שריגל עבור ישראל על מנת למנוע שואה שנייה, אך גילה לאף-בי-איי כי קודם הריגול למען ישראל הוא ניסה להעביר מסמכים חסויים גם לאוסטרליה, במטרה לרגל בעבורם.

הדיווח ב"ניוזמקס" טען כי הפרטים אודות הריגול עבור אוסטרליה "מעמידים באור שונה את הקמפיין שמנהלים ישראל ויהודי העולם לשחרר את פולארד מן הכלא. ההיגיון של הדברים היה שפולארד ניסה לעזור לישראל בהעברת מודיעין בנוגע לשכנים הערביים של המדינה. העובדה שניסה לבצע את אותם המעשים עוד קודם לכן עם אוסטרליה מרמזת שלא ניסה לעזור רק לישראל".

בועד למען שחרורו של פולארד מכחישים את החשיפה וטענו בתגובה לכיפה כי "מדובר בהשמצות ממוחזרות שכבר הוכחו פעם אחר פעם כחסרות שחר". לטענת הועד, "בכל פעם שגובר הסיכוי לשחרור יהונתן אותם גורמים מנסים להכפיש ולזרות חול בעיניים".

"כיום, כשראש סי.אי.אי לשעבר ועשרות בכירי ממשל, בטחון ומשפט המכירים את כל החומר המסווג כבר קוראים לשחרורו, הנסיונות הללו נעשו פתאטיים מאי פעם. לכולם ברור שאחרי 26 שנה מדובר בעוול שהנשיא אובמה חייב לשים לו סוף", נמסר.