נשות צו 8

הבעל הוקפץ למילואים באמצע הקידוש והנשים נותרו לבדן בבית, עם מטלות היום יום והילדים. באפרת יצאו למבצע מתנדבים מיוחד כדי לסייע לאימהות בעורף

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 20/11/12 12:01 ו בכסלו התשעג

נשות צו 8
דובר צהל, צילום: דובר צהל

כמו נשים רבות, גם יעל שטיין מאפרת מצאה עצמה לבדה כשבעלה גויס בצו 8 למבצע ”עמוד ענן“, ממש לאחר הקידוש של יום שישי בערב. נשות צו שמונה נאלצות להתמודד עם שגרת החיים שלא מרפה על אף המבצע הצבאי, אם זה הטיפול בילדים או מטלות הבית השונות.

"לא כל כך נעים ואפילו מלחיץ", מסכמת יעל את תחושתה בימים אלה, "לא נשאר יותר מדי זמן לדברים הרגילים של היומיום כי שלושת ילדנו זקוקים לתשומת לב ומשימות כמו ניקיון ובישולים פשוט לא באים בחשבון. אני עובדת במשרה מלאה בקונדיטוריה ונאלצתי לעבוד פחות כי אין מי שיטפל בבית ובילדים".

(נשות צו 8 בפעולה. צילום: מתנס אפרת)


במתנ"ס באפרת מצאו פתרון: אם בעלך הוקפץ לצו 8, מתנ"ס אפרת יסייע לך בהתנדבות כדי להתמודד עם קשיי היום יום. באפרת מכנים זאת "מבצע נשות צו 8" כאשר כבר בימיו הראשונים עשרות נשים שבעליהן גויסו פנו למתנ"ס ובקשו את עזרתם. "זה מבצע מבורך והוא כל כך במקום הנכון" אומרת יעל ונושמת לרווחה. כמו נשים רבות גם יעל תקבל היום סיוע ממתנדבי "נשות צו 8", הם יכינו לה ארוחת ערב ויגיעו לסייע עם הילדים כמובן. "זה נותן מרווח נשימה שפשוט לא היה לי" אומרת יעל "הסיוע עם הילדים והבית מוריד ממני מעט אחריות ומאפשר לי לעשות דברים שקודם לכן לא היה סיכוי שאוכל לטפל בהם".

כשמקבלים אי אפשר שלא לתת ולכן כבר הבוקר השכימה יעל הקונדיטורית ואפתה עוגות שנשלחו אל אנשי המילואים בשטח ואל בעלה כמובן. מרווח הנשימה שמעניק לה הסיוע של מתנדבי המתנ“ס מאפשר גם לה לתת את תרומתה הצנועה והמתוקה.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il