נשות הכותל מתכוננות לחנוכה

במכתב ששלחו לרב שמואל רבינוביץ', ביקשו נשות הכותל, להציב חנוכייה בעזרת נשים ולאפשר גם לנשים להדליק את נרות החנוכה. "לא נשלים השנה עם הצבת חנוכייה גדולה רק בעזרת הגברים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/11/16 17:36 ו בחשון התשעז

נשות הכותל מתכוננות לחנוכה
Miriam Alster/FLASH90, צילום: Miriam Alster/FLASH90

דרישה לגיטימית או ה'פרובוקציה' הבאה? נשות הכותל רוצות להדליק השנה את נרות החנוכה בעזרת נשים שברחבת הכותל.

לשם כך פנתה היום יו"ר הארגון, ענת הופמן, במכתב לרב הכותל, שמואל רבינוביץ', בו היא ביקה ממנו להציב חנוכייה בעזרת הנשים, על מנת לאפשר טקס הדלקת נרות חנוכה גם לנשים. במכתבה הסתכה הופמן על הנחיית המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עוה"ד דינה זילבר, מהשנה שעברה, שקבעה כי יש למנוע הדרה ואפליית נשים בטקס הדלקת הנרות המתקיים בכותל. במכתבם לרב הכותל, טוענות נשות הכותל, כי "למרות ההנחיה הברורה, נשים לא שותפו באופן ראוי בטקס הדלקת הנרות בכותל. רק פעם אחת, בנר הרביעי של חנוכה, נכחו שתי נשים - השרה גילה גמליאל וחה"כ ציפי לבני - בטקס צדדי שהתקיים על מרפסת ישיבת האידרא. אולם, לא ניתן להן להדליק את הנרות או לומר את הברכה".

השנה החליטו בארגון להיערך מבעוד מועד ולהציף את בקשתן מספר שבועות לפני החג: "לטעמנו, יש להציב חנוכייה גדולה ולקיים בעזרת הנשים טקס מקביל לטקס המתקיים בעזרת הגברים, או לחלופין להעמיד ברחבה הציבורית העליונה חנוכייה נגישה גדולה ומכבדת, שתאפשר לנשים לקיים את הטקס". בסיום מכתבן הן שיגרו הדגישו כי השנה הן לא ישלימו "עם הצבת חנוכייה גדולה וקיום טקס משמעותי רק בעזרת הגברים, מבלי לקיים טקס ראוי ומכובד בשיתוף נשים".

בשנה שעברה, קראו נשות הכותל, ופנו באופן ישיר, לנשות ולאנשי ציבור, המוזמנים מדי שנה להדלקת הנרות בטקסים הללו, וקראו להם להחרים אותם כל עוד נשים לא נוטלות בהם חלק פעיל או מקיימות טקס מקביל בעזרת הנשים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן