נשות הכותל מזמינות את המתפללות לברכת כוהנות

בחול המועד פסח מוזמנות ציבור הנשים לברכת כוהנות ברחבת הכותל: "הטקס מהווה קריאת תיגר על המונופול החרדי ביחס למקומן של נשים כמובילות תפילה וכמנהיגות בדת"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 21/03/16 15:57 יא באדר ב'

נשות הכותל מזמינות את המתפללות לברכת כוהנות
Miriam Alster, פלאש 90, צילום: Miriam Alster, פלאש 90

הפרובוקציה הבאה? נשות הכותל מזמינות את ציבור המתפללות, בפעם הראשונה בהיסטוריה, להתכנס בעזרת הנשים לטקס ברכת כהנות.

באירוע שפורסם בפייסבוק, וייערך בחג הפסח הקרוב, מציינות היוזמות כי "בִּרְכַּת כֹּהֲנִים הינה ברכה המופיעה בתורה בספר במדבר (פרק ו' פסוקים כ"ב-כ"ז) במסגרת ציווי על הכהנים לברך את בני ישראל. ביום ראשון של חול המועד פסח (24/4) נתכנס בעזרת הנשים בכותל לטקס ברכת כהנות, שייערך לראשונה על ידי נשים ולמען נשים, ויהווה את המקבילה לטקס המסורתי הנהוג בחוגים יהודיים רבים".

הן מציינות כי למרות שהטקס קיים שנים רבות: "נשים מעולם לא הוזמנו לקחת חלק בטקס ברכת הכהנים המסורתי המתקיים בכותל המערבי פעמיים בשנה".

עוד פורסם בפייסבוק, כי הן רואות את האירוע הזה כמכלול למאבקן לשיוויון זכויות בכותל המערבי: "מאבק הנמשך למעלה מ- 27 שנים. הטקס מהווה קריאת תיגר על המונופול החרדי ביחס למקומן של נשים כמובילות תפילה וכמנהיגות בדת היהודית ובטקסים יהודיים. הוא יתקיים כחלק מתפילת שחרית גדולה, בסימן חירות, שוויון ופלורליזם, המיועדת להעניק חוויה דתית משמעותית, הן לנשים שהינן נצר למשפחת כוהנים והן למתפללות האחרות".