נשות הכותל הסכימו לפשרה: תתפללנה בקשת רובינסון

"נשות הכותל" קיבלו את הפשרה שהציע נתן שרנסקי, יו"ר "הסוכנות היהודית", לקיום תפילותיהן הקבועות בקשת רובינסון אשר בגן הארכיאולוגי הסמוך לכותל, במקום ברחבת התפילה המרכזית

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 07/10/13 10:44 ג בחשון התשעד

נשות הכותל הסכימו לפשרה: תתפללנה בקשת רובינסון
יחצ, צילום: יחצ

לאחר פולמוס ממושך הגיעו ”נשות הכותל“ להסכמה ולפשרה בדבר המשך תפילותיהן ברחבת הכותל המערבי. לפי הפשרה שהושגה אמש (א‘), החליטו חברות הארגון לקיים את תפילותיהן הקבועות בקשת רובינסון אשר בגן הארכיאולוגי הסמוך לכותל, במקום ברחבת התפילה המרכזית.

פשרת ”נשות הכותל“ מבוססת על פשרה שהציג נתן שרנסקי, יו“ר הסוכנות היהודית.

בנט התייחס היום להחלטה ואמר כי הוא ”מברך את נשות הכותל על הפשרה המתגבשת. מאמצי הממשלה להבטיח אפשרות תפילה לכל יהודי בכותל המערבי הינן חיוניות לחיזוקו של העם היהודי ולחיזוקה של ירושלים".

בתנועת ”נאמני תורה ועבודה“ ברכו על הפשרה וקראו לממשלה לנצל את ההזדמנות ההיסטורית ולהסדיר מחדש את ניהול המקומות הקדושים באופן שיהיה שייך לכלל העם היהודי. לדעת התנועה ”הבעיה המרכזית היא בעובדה שכל הסמכויות בנושא הכותל מופקדות בידי רב המקומות הקדושים שנבחר אישית ע"י שר הדתות וממונה לכל ימי חייו. אין הגדרה מי ממונה עליו ולפני מי עליו ליתן דין וחשבון“.

ב“נאמני תורה ועבודה“ הציעו להקים את "רשות המקומות הקדושים": ”רשות שתוקם בחוק ויהיו חברים בה דמויות כגון הרב הראשי, ראש העיר ירושלים, ראש הסוכנות היהודית, שר התיירות, שר הדתות או נציגיהם של כל אלו. היא תהיה הסמכות לקביעת ההתנהלות במקומות הקדושים ובכללם ברחבות הכותל המערבי“.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן