"נשות הכותל" דוחות את פתרון בנט: "נקיים שביתת שבת"

ענת הופמן, יו"ר ארגון "נשות הכותל", דוחה את פתרון בנט וטוענת כי "הצליחו להדיר אותנו, אין לנו כוונה להתפלל ברחבה שהוא קבע לנו"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 25/08/13 16:29 יט באלול התשעג

"נשות הכותל" דוחות את פתרון בנט: "נקיים שביתת שבת"
יחצ, צילום: יחצ

ארגון ”נשות הכותל“ דוחה היום (א‘) בשתי ידיים את יוזמתו של יו“ר ”הבית היהודי“, השר נפתלי בנט, שקבע היום פתרון משלו לסוגיית תפילת ”נשות הכותל“ ברחבה.

כפי שדווח בכיפה, רחבת הכותל הקיימת (עזרת נשים ועזרת גברים) תמשיך להיות מנוהלת על ידי הקרן למורשת הכותל המערבי ותקבל הכרה רשמית כמקום לתפילה אורתודקסית בלבד. הרחבה החדשה, הנמצאת מחוץ לרחבת התפילה בכותל, תאפשר לשר לחתום על תקנות שלא יאפשרו לנשות הכותל להתפלל ברחבת התפילה בכותל המערבי. הרחבה תקרא "עזרת ישראל". גודלה כ- 450 מ"ר, והיא יכולה להכיל 450 מתפללים בו זמנית. יש לציין כי אזור זה הוכר לפני מספר שנים על ידי בג"ץ כמקום תפילה לזרמים שונים.

ואולם, ענת הופמן, יו“ר ”נשות הכותל“, דחתה את הצעת בנט ואמרה בראיון לגלי צה“ל כי בכוונתן לקיים שביתת שבת בת 24 שעות במקום התפילה שהוקצה להן. "אנחנו מאוד לא מרוצות. אנחנו חוששות שהבריונות ניצחה כאן בגדול. מדברים איתי על מנהג המקום בכותל - מנהג המקום הוא הביריונות. כך הצליחו להדיר אותנו. אני עוסקת בתחום הדרת נשים כבר הרבה זמן. ברגע שזה נפרד, זה לא שווה. מה עושה אשה אורתודוקסית חברה בנשות הכותל עכשיו? או יקח אותה שוטר למעצר או יגרור אותה לרחבה החדשה“, אמרה הופמן.

”אין לנו כוונה להתפלל שם“, היא הוסיפה, ”נתחיל שביתת שבת של 24 שעות בעזרת הנשים. נישן ונאכל שם. לבנות את הדבר הזה ולהגיד בגלל הבריונים תלכו למקום שאנחנו לא רואים אתכם ולא שומעים אתכם. הדמוניזציה של נשות הכותל שלא נסכים לאף פתרון זה לא אמת. אסור לתת לביריונם להחליט על מדיניות“.

הופמן הוסיפה כי היא ”מוכנה להידבר ברגע זה עם השר בנט ולהציע לו הצעות מצוינות שלא יפגעו ברגשות, אני לא מוכנה שיזרקו אותי לאתר חלופי שנמצא נמוך יותר, ויש חשיבות לזה שאני 8 מטר נמוכה יותר מכל אחד אחר. אני מתפללת על פי ההלכה. אין סיבה בעולם לתת לבריונים לקבוע לנו מי מתפלל, איפה ומתי“.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן