נשברו מהר: בש"ס נאלצו להתקפל זמנית ולהצביע נגד חוק הגיור של שטרן

בש"ס הודיעו כי לא יצביעו ולא ישתתפו בישיבות הכנסת בשל דבריו של סדן אך נאלצו כבר באותו יום להצביע נגד חוק הגיור של שטרן. במקביל הגישה ש"ס עתירה לבג"צ למניעת מינויו של סדן

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 08/06/16 16:00 ב בסיון התשעו

נשברו מהר: בש"ס נאלצו להתקפל זמנית ולהצביע נגד חוק הגיור של שטרן
Miriam Alster/FLASH90, צילום: Miriam Alster/FLASH90

בש"ס הודיעו היום כי לא יצביעו ולא ישתתפו בישיבות הכנסת בשל הסערה סביב דבריו של רמי סדן, היו"ר החדש של 'חדשות 10', אך מתברר כי חוק הגיור של ח"כ אלעזר שטרן גרם לחברי סיעת ש"ס בכנסת להתקפל מהאיום על שלמות הקואליציה ולהגיע למליאה בכדי להפיל את החוק. קודם לכן הובהל השר ליצמן למליאה כדי למשוך זמן ולהציג את עמדת הקואליציה.

בתום דרמה במליאת הכנסת חוק הגיור של ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד), הופל על ידי הקואליציה. בהנהלת הקואליציה חששו שחוק הגיור יעבור והבהילו למליאה את השר יעקב ליצמן כדי שימשוך זמן. עד שחברי הכנסת של ש"ס התקפלו זמנית מהאיום על שלמות הקואליציה והגיעו להצביע החלה במליאה הצבעה שמית. בתוך דרמה של דקות ארוכות הצליחה הקואליציה להגיע לרוב ולהפיל את החוק.

ח"כ אלעזר שטרן אמר לתקשורת: "הקואליציה יצאה מגדרה כדי לפגוע במתגיירים. הבית היהודי מכר את "עמך - עמי" ממגילת רות והשאיר רק "אלוהיך אלוהי" - וגם זה לפי הפרשנות החרדית. חבר הכנסת ישראל אייכלר מיהדות התורה הוא זה שהציג את עמדתם של נפתלי בנט, חברי הבית היהודי, כולנו והליכוד".

בש"ס החליטו היום להגיש גם עתירה לבג"צ לפיטוריו של סדן בשל דבריו בישיבת הדירקטוריון של ערוץ 10 "בואו נודה על האמת, אני כמוכם, באליטה, שונא את תנועת ש"ס ואת הגנב אריה דרעי"... "אבל אנחנו, כאליטה, צריכים לפרוץ את המעגלים של הערוץ, לפנות לקהל של ש"ס, למסעודה משדרות".

בכתב העתירה נאמר, "לא יעלה על הדעת כי אדם, שאלו הדברים שבחר לומר לחברי הדירקטוריון בעת שמציג את עצמו לבחירה, ייבחר לתפקיד ציבורי כה משמעותי".

בעתירה מתייחסת ש"ס גם לבירור הערוץ השני, "בנסיבות אלה, כאשר קיימות סתירות בין גרסתו של מר סדן, לבין גרסת העובדים שנכחו במקום, מתבקש בית המשפט הנכבד להורות על הקפאת מינויו של מר סדן לתפקיד יו"ר חברת החדשות, וזאת עד להשלמת הבירור העובדתי הנדרש, באופן שיאפשר לעובדים להציג את עדותם לדברים שנאמרו על ידי יו"ר הדירקטוריון הנבחר ללא חשש שיאבדו בשל כך את מקום עבודתם".