נקודת רתיחה: הבוקר יוכרע דינו של החייל היורה אלאור אזריה

הבוקר צפוי בית הדין הצבאי להכריז על הכרעת הדין של אחת הפרשות הסוערות שידעה ישראל בשנים האחרונות. האפשרויות- מזיכוי מלא ושחרור מיידי ועד הטלת אשמה שעלולה להסתיים ב-20 שנות מאסר

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/01/17 07:26 ו בטבת התשעז

נקודת רתיחה: הבוקר יוכרע דינו של החייל היורה אלאור אזריה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הבוקר בשעה 10:00 יכריעו שלושת שופטי בית הדין הצבאי את דינו של החייל היורה מחברון אלאור אזריה. מדובר בפרשה שמסעירה את הרוחות בישראל כבר קרוב לשנה כשכל החלטה שתתקבל צפויה להיות דרמטית.

שלושת שופטי ההרכב - אלוף־משנה הלר, סגן־אלוף כרמל ווהאבי וסגן־אלוף ירון סיטבון - עומדים בעין הסערה. במשך חודשים ארוכים טוען צוות ההגנה של אזריה כי אל"מ הלר נוטה לרעתו של החייל ובכך מוכשרת הקרקע לאפשרות של ערעור בפרשה.

אתמול אמר הרמטכ"ל גדי איזנקוט, כי "גבר בן 18 שמתגייס לצה"ל הוא לא 'הילד של כולנו', והוא לא תינוק שנשבה". ההתבטאות גררה אחריה ביקורת נוקבת מצד תומכיו של אזריה שטענו שבכך מסמן איזנקוט את הרשעתו של אזריה.

בפני בית הדין הצבאי עומדות שלוש אפשרויות שכל אחת מהן עשויה להרעיד את אמות הסיפים של הציבור בישראל ובעיקר של הנוגעים בפרשה.

זיכוי מלא- במידה ויחליטו השופטים לזכות את אזריה, הוא ככל הנראה ישוחרר באופן מיידי. מעבר לכך, מי שצפויים לספוג את חצי הביקורת הם הפרקליט הצבאי הראשי תא"ל שרון אפק, הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר משה יעלון שנראה כי שמו את כל הביצים בסל אחד ומבחינתם מדובר במשפט שצפוי להסתיים בהרשעה.

הרשעה מלאה- החלטה כזו צפויה להכניס את אזריה לבית הכלא לתקופה של עד 20 שנות מאסר. מבחינה ציבורית ופוליטית צפויה להתחולל סערה רבתי, מאחר וגם פוליטיקטים וגם ציבור תומכיו של אזריה צפויים להביע את אכזבתם מהמערכת הצבאית להפעיל לחץ אדיר במטרה להמתיק את העונש.

זיכוי מאשמת הריגה והרשעה בעברות אחרות- מעין החלטת ביניים בה אזריה לא יואשם ישירות בהריגה, אך כן בעבירות אחרות עליהן הוא אמנם יענש אך במידה מועטה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן