נקבע מותם של שוטר יס"מ ואשה בפיגוע בגבעת התחמושת

שוטר יס"מ ואישה נרצחו הבוקר (יום א') מירי של מחבל בשתי זירות באזור גבעת התחמושת בבירה, ליד בניין המטה הארצי. מפכ"ל המשטרה רוני אלשייך: "כל הזמן יש הסתה. לא מדובר בשינוי מצב"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 09/10/16 11:50 ז בתשרי התשעז

נקבע מותם של שוטר יס"מ ואשה בפיגוע בגבעת התחמושת
צילום מסך, צילום: צילום מסך

על פי דוברות משטרת ירושלים המחבל שביצע את הפיגוע הבוקר נסע ברכבו מכיון צומת הגבעה הצרפתית והמשיך בנסיעה במהירות לכיוון תחנת הרכבת הקלה מול המטה הארצי. המחבל ירה לעבר אנשים שעמדו בתחנת הרכבת והמשיך בנסיעה במהירות לכיון צומת קלרמון-גנו שם ירה לעבר אישה שהיתה בתוך רכבה.

לאחר מכן המשיך המחבל בנסיעה לכיון שייח ג'ראח שם עצר את רכבו בצד הכביש וכאשר הבחין בצוות לוחמי יס"מ על אופנועים שנסעו לכיוונו- ירה לעברם. שוטר יס"מ נפגע באורח אנוש ושוטר נוסף נפגע באורח קל. צוות לוחמי מג"ב שקיבל את הדיווח והיה בסמוך הבחין במחבל יושב ברכבו חמוש בנשק, הצוות ביצע ירי מדוייק וניטרל את המחבל.

[embed]

]

בפיגוע נהרגו עוברת אורח ושוטר יס"מ. ארבעה אנשים נוספים נפצעו באורח בינוני. מהמרכז הרפואי הדסה עין כרם נמסר כי אל המקום פונו ארבעה נפגעים, שניים במצב אנוש תוך כדי החייאה, פצוע אחד במצב בינוני ופצועה נוספת במצב קל מרסיס. בנוסף פונה אל יחידת הטראומה פונה בן 28 עם פציעות ירי ביד ובירך, מצבו בינוני, נמצא בהכרה.

"יש מה לעשות. להכריע" אומר ח"כ מטעם הבית היהודי, בצלאל סמוטריץ' בתגובה לפיגוע שהתרחש לפני שעה קלה בגבעת התחמושת בירושלים. "מדינת ישראל לא יכולה לקבל מציאות של רצח ופיגועים ברחובותיה. האויב צריך להבין שיש מחיר לרצחנות וממשלת ישראל תדע לגבות אותו. אמרתי בעבר ואשוב ואגיד: רק גדיעת התקווה להישגים תסיים את הטרור הרצחני, רק הכרעה חד משמעית תפסיק את הטירוף הזה".

ח"כ סמוטריץ' הוסיף "לידידינו בעולם אני אומר, לא ההתיישבות ביהודה ושומרון היא האויב של השלום, הפלסטינים הם האויב של השלום".

״הפיגוע הקשה בירושלים מחייב שלוש תגובות ובכולן נמשיך לפעול" אומר ח"כ מוטי יוגב בתגובה לפיגוע. "ביטחונית- העמקת המודיעין והפעילות המבצעית וההרתעתית בירושלים, בדגש על מחנה הפליטים שועפט, אליו צריך להכניס את צה״ל ולבצע בו ביעור החמאס. התיישבותית- כל פיגוע ונפגעים, מחייב תשובה ציונית של חיזוק ההתיישבות היהודית ואישור תכניות בניה בירושלים רבתי ובכל יהודה ושומרון. תודעתית-הגברת וריכוז מאמצי ההסברה הלאומיים והבין לאומיים, בדבר שייכותם של ירושלים ויהודה ושומרון לעם ישראל החפץ חיים, לא לטרוריסטים מחוללי מוות. בצער עם משפחות הנפגעים ורפואה שלמה לפצועים".

ח״כ ניסן סלומיסנקי יו״ר ועדת החוקה הגיב גם הוא לפיגוע ואמר "כל עוד יחשבו הפלשתינים שיש סיכוי שנוותר על ירושלים המזרחית, הם ימשיכו בנסיונות הפיגוע. ממשלת ישראל חייבת להוכיח בשטח שאנחנו נחושים להגביר את הטיפול המוניציפאלי ובעיקר את ההתיישבות במזרח ירושלים. זאת בנוסף להפעלת חוק המאבק בטרור שאושר בועדה בראשותי לאחרונה ונותן לכוחות הבטחון אמצעים חזקים יותר למיגור הטרור".

חבר מועצת העיר משה ליאון אמר כי "הירי הרצחני הבוקר הוא חלק מרצחנות מתועבת ששואפת לעצור את שטף החיים בירושלים. רק אתמול ראינו עשרות אלפים מכל רחבי הארץ שהגיעו לסליחות בכותל המערבי, ואני קורא לכל עם ישראל להמשיך ולהגיע בימים האלה לירושלים - זו התשובה הטובה ביותר לטרור. ערנות השוטרים מנעה אסון גדול יותר, ואני מצפה מכוחות הביטחון להמשיך ולפעול כדי לעצור את ההסתה והמפגעים עוד לפני שהם מגיעים לרחובות העיר כדי שהשקט והביטחון ימשיכו לשרור בעיר שלנו. תפילותיי לרפואה שלימה והחלמה מהירה לפצועים".