נציגי הרבנות והוותיקן לאונסק"ו: אל תתעלמו מהקשר בין עם ישראל לירושלים

בפגישה השנתית של נציגי הרבנות הראשית עם נציגי הוותיקן, דנו בשימוש הגובר באלימות בשם הדת. בנוסף לכך, הם קראו לאונסק"ו לחזור בה מהחלטתה המתעלמת מהקשר היהודי לירושלים

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/12/16 10:56 א בכסלו התשעז

נציגי הרבנות והוותיקן לאונסק"ו: אל תתעלמו מהקשר בין עם ישראל לירושלים
דוברות הרבנות הראשית, צילום: דוברות הרבנות הראשית

כבר בני בית. אתמול הסתיימה הפגישה ה-14 במספר בין משלחת הרבנות הראשית לנציגי הוותיקן ברומא. הוועדה המשותפת קראה לאונסק"ו לחזור בה מקביעת כאילו אין קשר בין ירושלים לעם היהודי

הנושא המרכזי שנידון השנה במפגש, היה כיצד ניתן לקדם את השלום לאור השימוש הגובר באלימות בשם הדת. בקריאתה קראה הוועדה המשותפת של הרבנות הראשית לישראל והוותיקן, לכל אומות העולם ומנהיגיהם וכן לאונסק"ו לחזור בהם מידית מההחלטה המתעלמת בין הקשר היהודי לירושלים ולכבד את הקשר ההיסטורי והדתי של היהודים לירושלים.

נציגי הרבנות שהשתתפו בפגישה היו הרב רצון ערוסי, הרב פרופ' אברהם שטיינברג, הרב פרופ' דניאל שפרבר, הרב דוד רוזן ומנכ"ל הרבנות לשעבר עודד וינר והמנכ"ל הנוכחי הרב משה דגן.

(צילום: דוברות הרבנות הראשית)

מנכ"ל הרבנות הרב משה דגן סיפר ל'כיפה' על התרשמותו מאנשי הוותיקן ומהמפגש באופן כללי: "מהתרשמותי מפגשים אלו, שאינן בערוץ הדפלומטי, אלא על בסיס דתי מביאים תרומה גדולה יותר הן במישרין והן בעקיפין". לדעתו הקשרים האישיים הנרקמים בין חברי המשלחת, "עתידים לסייע בהעלאת כל נושא טעון ככל שיהיה לדיון פתוח, ולקבלת החלטות והצהרות משותפות, אותם מקבל גם האפיפיור. כמו כן הקשרים האישיים מביאים בהכרח לשיפור ביחסים בין הכנסיה ליהודים ובוודאי לשינוי תפיסתי של העולם הנוצרי כלפי היהדות והיהודים".

הרב דגן סובר ש-"אם מפגשים אלו יצמצמו את השנאה או יביאו בעקיפין להצלת חיי יהודי אחד אפילו והיה זה שכרנו. שלום והבנה באה מההידברות וקבלת האחר".