נציגי בתי הכנסת הציונים ליוהעמ"ש: פטר את יו"ר המועצה הדתית

נציגי בתי הכנסת הציוניים דתיים פנו במכתב ליועמ"ש בבקשה להשהות את יו"ר המועצה הדתית יהושע ישי ומזכיר אגף הכשרות. ישי: חבל שגורמים אינטרסנטיים פוגעים בסופו של דבר ברבנות ירושלים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 20/07/15 11:31 ד באב התשעה

נציגי בתי הכנסת הציונים ליוהעמ"ש: פטר את יו"ר המועצה הדתית
דוברות המועצה הדתית ירושלים, צילום: דוברות המועצה הדתית ירושלים

המאבק בין לשכת הרב הראשי לירושלים, הרב אריה שטרן לבין אנשי המועצה הדתית נמשך כשכל צד טוען שהצד השני פוגע בכשרות של רבנות ירושלים. ובסוף השבוע שעבר פנו נציגי בתי הכנסת הציוניים דתיים בירושלים ליועמ"ש יהודה וינשטיין, שר הדתות דוד אזולאי ופרקליט המדינה שי ניצן בבקשה להשהות את יו"ר המועצה הדתית יהושע ישי ומזכיר אגף הכשרות, דוד מלכה, מתפקידיהם לאור הטענות שהושמעו נגדם.

במכתב ששלח עו"ד אילן קמינצקי בשם בתי הכנסת הציוניים דתיים בירושלים הוא דורש להשהות את ישי ומלכה מתפקידם באופן מיידי. במכתבו מצטט עו"ד קמינצקי את הטענות בדבר רישום כוזב במסמכי תאגיד, העסקת מקורבים ובני משפחה ופיטורי משגיח בשל החשד שדיווח על הליקויים לרבה של ירושלים.

"בנוסף" כותב קמינצקי, "נמסר לי כי דוד מלכה ניסה להיכנס בכוח ללשכת רב העיר ירושלים- הרב אריה שטרן וזאת ללא הסכמתו של רב העיר שלא יכל לקבלו באותה העת".

קמינצקי מפרט בהמשך כי בשבוע שעבר אף "נעלמו מלשכת הרב אריה שטרן רשימת משגיחי הכשרות אשר היה בה כדי להעיד על אי סדרים בהתנהלות המועצה הדתית. דומני שבנסיבות אלו ולאור הטענות החמורות כנגד יו"ר המועצה הדתית ומזכיר אגף הכשרות אין מנוס מחקירה בנושא והשעייתם המידית מתפקידם".

גורמים בכירים במועצה הדתית טוענים כי הטענות בדבר לקיחת רשימת המשגיחים הן מגוחכות וחסרות כל שחר, "אנו נתנו לו את מלכתחילה את הרשימות ואין שום סיבה שניקח אותן מלבד העובדה שהן כנראה אבדו בלשכה", אומרים במועצה. לטענתם, מלשכתו של הרב התקשרו לבקש אותן שוב כשבוע לפני האירוע בו הם טוענים שהן "נגנבו" מלשכתו של הרב.

לטענת אנשי המועצה הדתית הרב עוסק בנושאים ניהוליים ולא מהותיים, "הרשימה לא באמת משנה גם אם יש קרובי משפחה שעובדים במועצה זהו נושא מנהלי ולא קשור לעניין הכשרות עצמה. הרב מוזמן לבדוק את בתי העסק עצמם ולראות אם העבודה נעשית כראוי ובמידה ולא לפעול בצורה ישירה מול המשגיח האחראי ואנו ניתן לו את מלוא הגיבוי כנדרש", מבטיחים במועצה הדתית.

יו"ר המועצה הדתית, יהושע ישי, אמר בתגובה ל'כיפה' כי הוא עייף מלהתייחס לכל טענה חסרת שחר שמופנה אליו ובמידה והיועמ"ש ידרוש ממנו הסברים הוא יקבל פירוט מלא כיצד נהג ומדוע. "חבל שגורמים אינטרסנטיים פוגעים בסופו של דבר בכשרות של רבנות ירושלים ומורידים את קרנה בשביל אינטרסים אישיים שאינם קשורים כלל לנושא הכשרות בעיר", הוא אומר.