נפתלי בנט: ynet מנהלים אחרי מסע רדיפה

יו"ר הבית היהודי תוקף בחריפות את ´ידיעות אחרונות´ ואת ynet, בעקבות כתבה שפרסמו עליו והתבטאות לא מדויקת מצד נחום ברנע נגד איילת שקד. "בתקופה הקרובה תצפו למתקפת ´עליהום´ תקשורתית עלי ועל הבית היהודי"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 07/12/14 14:31 טו בכסלו התשעה

נפתלי בנט: ynet מנהלים אחרי מסע רדיפה
גרשון אלינסון, צילום: גרשון אלינסון

מתקפה כמעט חסרת תקדים מצד פוליטיקאי נגד ערוץ תקשורת. יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט תוקף בחריפות את עיתון 'ידיעות אחרונות' ואת אתר ynet לאחר שאלו לטענתו פתחו במתקפה נגדו.

בנט מתייחס לידיעה בעמוד הראשי של אתר ynet המתייחסת להתחייבות של הממשלה בעקבות המלצות ועדת טרכטנברג. במסגרת ההחלטה בינואר 2013, הוטל על שר התמ"ת להקים עד סוף שנת 2017 מעונות יום שישמשו 30 אלף ילדים בגילאי 0-3. מדובר על בנייה של 700 מעונות, שיבנו על ידי תקציב ייעודי של 1.2 מיליארד ש"ח. לדברי ynet, רק 10% מהמעונות נבנו עד כה, אף שחצי מהסכום שהוקצה הועבר, והאשמה היא בהתנהלות שר הכלכלה נפתלי בנט.

בתגובה לפרסום זה, פרסם בנט פוסט זועם בפייסבוק בו תקף בחריפות את ynet ואת 'ידיעות אחרונות'. “ynet ירו בי כדור-שקר לראש", כתב. “בתקופה הקרובה תצפו למתקפת "עליהום" תקשורתית על הבית היהודי בכלל, ועליי בפרט. ינסו להציג את איילת שקד כקיצונית מרושעת, ואותי כאיש מסוכן לישראל, וכושל בכל אשר אני עושה. למה? כי אנחנו מתחזקים, וזה המחיר. ההבדל הפעם-נגיב".

בנט הביא כדוגמא את הפרסום המוטעה של נחום ברנע בידיעות אחרונות בסוף השבוע, שטען שאיילת שקד אמרה "אני אהיה שרת משפטים, ואני אבוא להרוס אתכם". לדברי בנט, המטרה היא להציגה כחשוכה ומסוכנת. "הבעיה היא שאיילת מעולם לא אמרה דבר כזה או אפילו דומה לכך. לא היה ולא נברא. לא עשן ולא אש. כלום. נאדה", הוא תוקף. "אז היום, במקום ממש לא בולט, בשקט ככה, נחום ברנע נאלץ לכתוב בעיתון: "הציטוט לא נאמר על ידיה, הוא נאמר על ידי חברת כנסת אחרת, ולא בדיוק בנוסח הזה"”.

"הבוקר אני קם בוושינגטון למקרא ידיעה ראשית (!) בויינט כאילו הפרתי הבטחה לבנות 400 מעונות יום”, הוא ממשיך וכותב. "שוב, שקר מוחלט. האמת היא הפוכה: ועדת טרכטנברג שקמה לאחר המחאה החברתית קבעה שיש לבנות מאות מעונות-יום על מנת שנשים תצאנה לעבוד. כשכנכנסתי לתפקיד גיליתי שלמרות שכאילו הוקצו מיליארד ו200 מיליון ש"ח לכך--בפועל, נבנו מעט מאד מעונות”.

"נכנסתי לעניין במלוא כוחי. גילית שיש תהליך מסורבל ובלתי אפשרי. המון חסמים. עברתי יחד עם צוות משרדי המופלא, וטיפלנו בחסם-חסם, וכך בשעה טובה, לפני שלושה חודשים, הוצאתי לדרך רפורמה במעונות יום. השיטה: הראשון שמגיע, מאושר. first in first out עד שנגמר הכסף. יתרה מכך, הכנסנו תמריץ: מי שיבנה מהר, נממן לו את מלוא הסכום, ולא את רק את הרוב", הוא ממשיך. "הבטחנו 400 מעונות בשנתיים הקרובות. זה היה לפני 3 חודשים. ויצאנו לדרך בכל הכוח: רק שבוע שעבר אושרו 100 כיתות מעון שאפשר להתחיל בבנייתם כבר מחר. בשבועות הקרובים יאושרו עוד עשרות כיתות. נמשיך ונאשר יום יום עד שנמצה את התקציב ונעמוד בהבטחה".

"אז רבותיי, מי שישקר, מי שיתקוף אותנו מתקפת שווא, יחטוף חזרה את האמת", מאיים בנט. "אני מבטיח לכם: לא נוריד ראש. לא נשתוק. אף פעם”.

מ-ynet לא התקבלה תגובה עד פרסום הידיעה.