נפתלי בנט: "רוצח הוא לא חייל שפעל נגד מחבל. בשום מקרה. גם אם טעה"

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, מתייחס היום (ב') לשיימינג התקשורתי על החייל שהרג את המחבל בחברון. "כבר חמישה ימים מאז האירוע בחברון וסעיף הרצח עדיין מרחף. איבדנו את השכל הישר?"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 28/03/16 16:34 יח באדר ב'

נפתלי בנט: "רוצח הוא לא חייל שפעל נגד מחבל. בשום מקרה. גם אם טעה"
ששון תירם, צילום: ששון תירם

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, אמר היום בפתח ישיבת סיעה כי התקשורת עשתה שיימינג ארוך ומיותר, לחייל שצולם, כשהוא הורג את המחבל בחברון, לאחר שכבר נוטרל. זאת לאחר שהפיגוע התרחש בשבוע שעבר: "בימים האחרונים מדינת ישראל עוסקת בחייל שירה במחבל באירוע בחברון בחמישי האחרון. לא אתייחס למתקפות האישיות נגדי של שרים מסוימים מרגע שהבעתי את עמדתי. שיתקפו אותי, אני אסתדר, אבל שיגבו את החיילים. הלוחמים שומרים עלינו ומגיע להם שנשמור עליהם".

בנט אמר כי אי אפשר להאשים חייל ברצח, לאחר שנשלח למשימת הגנה על המולדת: "האם חייל בשדה הקרב, שאולי עשה טעות ואולי לא - יכול להפוך להיות אויב האומה ולקבל גינויים מצמרת המדינה תוך שעות מרגע פרסום סרטון חלקי ביוטיוב של "בצלם"? האם חייל שהיה עד לפני אתמול חייל מצטיין, יכול להפוך להיות מובל באזיקים כאחרון הפושעים? האם מישהו באמת מאמין שניתן להעמיד חייל על אשמת רצח?".

בנט ציין כי רוצח הוא אדם שיוצא לדקור אנשים חפים מפשע, ולא לוחמים שמנסים לנטרל אותם: "רוצח לפי הדין הפלילי הוא אדם שיוצא בבוקר עם סכין, למשל לדקור אנשים ביפו או בחברון או בירושלים. כבר חמישה ימים מאז האירוע בחברון וסעיף הרצח עדיין מרחף. איבדנו את השכל הישר?". עוד הוסיף שר החינוך כי "חייל שיוצא בשליחותנו, להגן עלינו בפעילות מבצעית, אינו רוצח. נקודה. רוצח הוא לא חייל שפעל נגד מחבל. בשום מקרה. גם אם טעה".

השר בנט אמר כי יש צורך לחקור את אירוע הפיגוע בצורה אובייקטבית, מבלי לשפוט את החייל לפני זמנו: "מה שאנחנו מבקשים זאת חקירה אחראית. ללא השפעות זרות. ללא משוא פנים. כמו שיאה לצבא המוסרי בעולם, כמו שיאה לכל חייל שמסכן את חייו בשבילנו כל יום, ובמקרה הזה היה באזור פיגוע כשחברו נפצע".

"מה שאנחנו מבקשים זה שהורים לילדים שבניהם נמצאים יום יום בזירות של סכנת חיים, ידעו שבניהם קודם כל שומרים על סביבתם ועל עצמם. ולא מפחדים שיהיו תוך כמה דקות מפיגוע, אם הם יוצאים בחיים אז מובלים באזיקים וחשודים ברצח. לתת גיבוי זה גם כשקשה. זו התגובה האינסטינקטיבית הנכונה. אני מצפה שסעיף הרצח עליו דובר, ירד מיד מסדר היום. הוא אות קלון עבורנו כמדינה. אני רוצה להביע את הערכתי לרמטכ"ל, שעושה עבודת קודש בימים ביטחוניים קשים. הצבא מחוץ לכל ויכוח, וכך יישאר. אנחנו מבקשים שיהיה ברור שעם תאב חיים זהו עם המגבה את החיילים ששומרים לו על החיים. נקודה" סיכם בנט.