נפתלי בנט נגד אהוד ברק: "שר הביטחון הגרוע בתולדות ישראל"

המתמודד לראשות "הבית היהודי" במתקפה חזיתית על שר הביטחון אהוד ברק: "כמעט בכל החלטה ביטחונית מדינית שקיבל ברק ב-20 שנה האחרונות הוא טעה וגרם נזק לישראל"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 14/06/12 10:37 כד בסיון התשעב

נפתלי בנט, המתמודד לראשות מפלגת "הבית היהודי", תוקף את שר הביטחון אהוד ברק וטוען כי הוא "שר הביטחון הגרוע בתולדות ישראל". לדבריו, דו"ח אירועי המשט לעזה שפורסם אתמול על ידי מבקר המדינה, מוכיח כי "אהוד ברק פעל ביהירות, ללא מחשבה מקדימה, תוך ניטרול כל בקרה חיצונית - ונכשל בגדול".

"התפיסה הרווחת לגבי ברק היא שאמנם הוא לא סחבק ולא נחמד- אך הוא שר ביטחון מצוין.

תרשו לי לחלוק על דעה זו: לדעתי, אהוד ברק הוא שר הביטחון הגרוע בתולדות ישראל", טוען בנט, שמסביר כי "כמעט בכל החלטה ביטחונית מדינית שקיבל ברק ב-20 שנה האחרונות הוא טעה וגרם נזק לישראל".

בנט מציין כדוגמה את הפצצת הכור הסורי בשנת 2007, על פי פרסומים זרים, וטוען כי "ברק התנגד להפצצה הזו וניסה לעכב אותה, כפי שרמז אולמרט, ואחר כך תיאר האלוף במילואים איציק בן-ישראל. כולנו חבים תודה לאולמרט שהחליט להפציץ כנגד עמדת שר הביטחון שלו".

גם בגזרת עזה טוען בנט כי "במשך חודשים ארוכים של ירי טילים על דרום הארץ, אהוד ברק עשה הכל כדי להימנע ממבצע "עופרת יצוקה", וגם כאן אולמרט גבר על התנגדותו ויצא לפעולה. אך ברק קטע את המבצע לפני השלמת המלאכה".

הטיפול וההתנהלות בפרשת המשט לעזה, בעיני בנט, הוא "סיפור ברק קלאסי". לדבריו, "שבועות ארוכים הפצירו בו שרי השביעייה לכנס דיון, ולהיערך לאיום המתקרב. ברק סירב. הוא אמר שהוא יטפל בזה, ושאין מה לדאוג. ראינו. ייקח לנו שנים להתאושש מהנזק ההסברתי של כישלון זה".

"בפעם הבאה שאומרים לכם שברק הוא מר בטחון, תשאלו 'איזה ביטחון?'", מסכם בנט.