נפתלי בנט: לא נתחרה ב"בית היהודי" או ב"איחוד הלאומי"

ראש המפלגה החדשה שהביאה למפץ פוליטי בציונות הדתית, מבקש להרגיע: "רק נחזק ונעצים את המחנה הציוני-לאומי על ידי הבאת קולות מהליכוד, קדימה, לפיד וישראל ביתנו"

חדשות כיפה אורי פולק 07/05/12 13:39 טו באייר התשעב

נפתלי בנט: לא נתחרה ב"בית היהודי" או ב"איחוד הלאומי"
יחצ, צילום: יחצ

נפתלי בנט, שבחר להודיע אתמול (א') על הקמת תנועת עצמאית שתתמודד בבחירות הקרובות לכנסת, מתייחס היום להאשמות כלפיו, בדבר פיצול המחנה הלאומי ו"גניבת" קולות ממפלגות "הבית היהודי" ו"האיחוד הלאומי".

"בדיוק הפוך, אנו נחזק ונעצים את המחנה הציוני-לאומי. פנינו החוצה, ואיננו מתכוונים להתחרות במפד"ל או באיחוד הלאומי", ציין בנט שהעריך כי מפלגתו החדשה "תעביר קולות חדשים מהליכוד, קדימה, לפיד, ישראל ביתנו - ונביא אותם לבית ציוני חדש".

בנט מעריך כי "ישנם כחצי מיליון ישראלים בעלי ערכים ציוניים-לאומיים כשלנו, רובם אינם דתיים, שאין להם בית. אין להם כתובת. אנשים שרוצים להיות גאים לדבר על ציונות ואהבת ארץ, שבוער בהם לשמר את הצביון היהודי של ישראל, ולבלום את שטפון הפליטים מאפריקה ושרוצים לראות מהפיכה במערכת המשפט. אנשים שרוצים לעצור כספים שזורמים לעמותות שפועלות נגד קציני צה"ל".

"כל קול שנביא הוא רווח נטו למחנה הלאומי. במקום לפיד, במקום קדימה, במקום ליכוד - אלינו", הוא קובע.

לדבריו, חברי המפלגה החדשה בחרו שלא להתמודד במפקד ל"בית היהודי" משום שלדבריהם "אין שום סיכוי למפלגה סקטוריאלית לפרוץ החוצה". בנט טען כי בהרצאה שמסר השבוע במכינה קדם-צבאית בתל אביב, הוא נשאל על ידי הקהל "איך אתה מצפה שאנחנו, שאיננו דתיים, נצביע למפלגה דתית. אנחנו מסכימים עם 99% מהערכים שלכם, אבל אנחנו לא דתיים!".

"אם אנחנו רוצים קולות של מושבניקים מנהלל וציפורי, מתושבי דרום תל-אביב ואילת, של תושבי הנגב והגליל, אנחנו לא יכולים להיות תחת כותרת "מפלגה דתית". הכותרת שלנו היא "ציונית". לכולם. למה חבר קרוב שלי בפלוגה ואני, שמחזיקים בדיוק באותם ערכים, פתאום חייבים להתפצל בפוליטיקה? כולנו יהודים וכולנו ציונים, ומגיע לנו בית אחד", מציין בנט.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן