נפתח משפטו של הרב בקשי-דורון

לראשונה בהיסטוריה: רב ראשי לשעבר עומד לדין בפלילים. שופט בית המשפט המחוזי בירושלים העיר על כך שלמעשה הרב בקשי-דורון הפליל עצמו בעדויות שמסר ב"פרשת הרבנים", לאחר שהתיק נגדו נסגר

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 20/01/13 14:18 ט בשבט התשעג

נפתח משפטו של הרב בקשי-דורון
מיכאלי, ויקיפידה, צילום: מיכאלי, ויקיפידה

לאחר עיכוב בן שבוע בעקבות השלג הכבד שירד בירושלים, נפתח היום (א‘) משפטו של הרב הראשי לשעבר, הרב אליהו בקשי-דורון, ב“פרשת הרבנים“. זו למעשה הפעם הראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל, בה עומד רב ראשי לשעבר לדין.

הרב בקשי-דורון מואשם, על פי כתב האישום, כי ידע על כך שהמכללות שהוקמו בשעתו על מנת להעניק תארי רבנות לאנשי כוחות הביטחון, אינן עומדות בתנאים הנדרשים לכך. באמצעות אותם תארים, קיבלו מאות מאנשי כוחות הביטחון עשרות מיליוני שקלים במרמרה.

התיק נגד הרב בקשי-דורון נסגר כבר בשנת 2007 והודעה בנושא נמסרה לו, אלא שבעקבות עדויות של הרב במשפטיהם של מוערבים אחרים בפרשה, החליטה הפרקליטות לפתוח מחדש את התיק נגדו, לנסח כתב אישום ולהעמידו לדין.

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, צבי סגל, אמר היום כי ”עד היום קרוב ל-30 שנה, בו עד תביעה מוסר משהו שעלול להפליל אותו והתובע שותק... אם התובע נמנע מלעשות את זה, מסיבה זו או אחרת, בית המשפט יפנה לתובע. אם בית משפט לא פונה, התובע צריך לפנות לבית המשפט". לדבריו, ”אין מצב שעד תביעה מעיד על משהו שהתובע מצפה ממנו שיעיד ומוסר בגדר עדות משהו שעלול להפליל את עצמו והתובע מחריש ובית משפט מחריש. יש תחושת צדק שצריכה לקנן בין כולנו. אדוני לא צריך להתחיל מאולם בית המשפט אלא עוד קודם. לא להתחיל מהטיעון, יש להסביר לעד שיכול לבקש את זה".

המשפט הסתכם בכך שהשופט הציע לצדדים לשמוע ראיות בנוגע לטענות ההגנה והורה למדינה להגיב לדברים עד ל-24 בינואר.