נפטר רב העיר חיפה הרב שלמה שלוש

רב העיר חיפה וחבר מועצת הרבנות הראשית נפטר לאחר שעבר בשבוע שעבר קריסת מערכות בעקבות צנתור. הרב דוד לאו: מדובר בבשורה קשה לעיר חיפה, למועצת הרבנות הראשית ולעולם הרבנות כולו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 05/11/14 09:18 יב בחשון התשעה

נפטר רב העיר חיפה הרב שלמה שלוש
cc by Bar31320, צילום: cc by Bar31320

הרב שלמה שלוש, רב העיר חיפה ששימש גם כחבר מועצת הרבנות הראשית נפטר לאחר קריסת מערכות שעבר בעקבות צנתור. הרב שלוש שכיהן כרב העיר חיפה במשך 20 שנה עבר קריסת מערכות בשבוע שעבר ואושפז במצב קריטי בבית החולים כרמל בעיר הוא עבר החייאה מוצלחת אך נשאר במצב מורדם ומונשם במחלקת טיפול נמרץ, והיום נפטר.

הרב הראשי לישראל רבי דוד לאו הספיד את פטירתו של הרב שלוש ואמר כי היה אחד מוותיקי רבני הערים והדיינים בישראל ואחד החברים הפעילים במועצת הרבנות הראשית בנושאי יהדות, הלכה, כשרות שבת וכל הנושאים בהם עסקה הרבנות בעשרות השנים האחרונות. מדובר בבשורה קשה לעיר חיפה, למועצת הרבנות הראשית ולעולם הרבנות כולו.

סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן: "הרב שלוש היה תלמיד חכם גדול, היכרתי אותו בעבודתו כרב בית דין ואח"כ כראב"ד. הרב היה דיין מצוין, ליבו היה פתח למצוקות בני הזוג שהגיעו אליו והוא גם עמד בראש הרכב מיוחד שעסק בפתרון בעיות ממזרות ועגונות ובזכות פסקיו ההלכתיים נפתרו בעיות רבות. הוא ראה בעבודת בית הדין עבודת קודש והקדיש לה שעות רבות,מאז ומעולם היו חשובים לו לא רק עבודת הדיינים אלא גם המערך הכולל של הארת פנים לכל פונה לבית הדין. אין ספק שחסרונו יורגש מאוד בעולם הדיינות והרבנות".

הרב שלמה שלוש נולד במקנס שבמרוקו למשפחת רבנים, למד בישיבה התיכונית "עץ חיים" בטנג'יר ובתמוז תשכ"ג (1963) עלה לישראל ולמד בישיבת חברון. בתשל"א הוכתר בכושר רבנות לתפקיד רב עיר על ידי הרבנים הראשיים יצחק נסים ואיסר יהודה אונטרמן.

במקביל ללימודיו בכולל שימש רב קהילה בבתי כנסת בשכונת קריית יובל בירושלים. כמו כן מסר שיעורים לנוער במועדון "תקוותנו" ושיעור לאקדמאים. עם פתיחת ישיבת הכותל מונה לשמש בה כ"נושא ונותן בהלכה". בתשל"ו מונה לדיין בחיפה ועבר לגור בחיפה. העביר שיעורים בכולל לדיינות בעיר. בשנת תשנ"ג (1993), מונה לרבה הראשי הספרדי של חיפה והחליף את קודמו, הרב אליהו בקשי דורון שמונה לרב הראשי לישראל.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן