נפטר משגיח הכשרות שנפצע אנושות במאפיית המצות

הרב עופר שרעבי נפצע חמורות לפני כ-3 שבועות במאפיית המצות בה עבד כמשגיח כשרות. הלוויתו תצא בשעה 16:00 מביתו בעיר אלעד

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 13/04/15 15:06 כד בניסן התשעה

נפטר משגיח הכשרות שנפצע אנושות במאפיית המצות
פלאש 90, צילום: פלאש 90

אמש (א) נפטר משגיח הכשרות, הרב עופר שרעבי ז"ל (44), לאחר שנפצע לפני 3 שבועות במהלך עבודתו במפעל מצות בפתח תקווה.

האירוע הקשה קרה כשידו נלכדה במכונת לישת בצק שהופעלה בטעות בזמן שהיה בפנים ובדק את ניקיונה. כוחות ההצלה העניקו לו טיפול רפואי ראשוני והוא פונה לבית החולים בילינסון בעיר כשהוא מחוסר הכרה.

"מדובר במפעל לייצור מצות לקראת חג הפסח, נמסר לנו כי מדובר במשגיח שנכנס לתוך מכונה לייצור בצק בכדי לאשר כי המכונה נוקתה כראוי, מסיבה שאינה ברורה המכונה החלה לפעול והוא נחבל בראשו ובפלג גופו העליון", סיפר יצחק מחבוביאן, מתנדב איחוד הצלה שהגיע לזירה.

בבית החולים נאבקו על חייו בשבועות האחרונים במהלכם בוצע גם הליך רפואי ראשון מסוגו בארץ בו יצרו מנתחי לב וחזה וכירורגים של כלי דם, מעקפים יוצאי דופן ששינו את מהלך כלי הדם. בכלל זה, מעקפים ייחודיים המאפשרים את זרימת הדם למח ולעורקי המעיים והכבד. בניתוח השתתפו צוותים רפואיים רבים: מנתחי חזה ולב, מנתחי כלי דם ומומחי רדיולוגיה פולשנית. בתחילה אף דווח על שיפור במצבו, אך למרבה הצער הוא נפטר מפצעיו.

הבוקר (ב') פורסם ברחבי אלעד, עיר מגוריו כי הלוויתו תיערך בשעה 11:00 מביתו ברחוב בן עוזיאל. אולם, היות והשעה לא תואמה עם המשטרה שדרשה בתחילה לבצע בדיקות נוספות, הגופה לא הועברה למקום וההלוויה נדחתה. לאחר התערבות גורמים עירוניים ובסיוע הרב אשר מלמד רב משטרת מחוז מרכז, חתמה המשטרה על ויתור נתיחה, וגופת המנוח שוחררה לקבורה בשעה 16:00.

פציעתו של שרעבי עוררה זעם רב בקרב העובדים במאפיות המצות שהתלוננו על נהלי הבטיחות הלקויים שמביאים לא אחת לפציעות חמורות ואפילו למוות כפי שראינו במקרה האחרון.