נפטר הרב שאר ישוב הכהן

הרב אליהו יוסף שאר ישוב הכהן נפטר הערב בגיל 89. הרב היה בנו של הרב דוד הכהן שכונה הרב הנזיר. הוא נלחם במלחמת השחרור במסגרת האצ"ל וכיהן כרבה הראשי של חיפה במשך 36 שנה

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/09/16 21:28 ב באלול התשעו

נפטר הרב שאר ישוב הכהן
Kobi Gideon / FLASH90., צילום: Kobi Gideon / FLASH90.

הרב אליהו יוסף שאר ישוב הכהן הלך הערב לעולמו בגיל 89. הוא נפטר בביתו ומועד ההלוויה טרם נקבע.

הרב שאר ישוב הכהן, נולד בשנת 1927 בירושלים. הוא היה בנו של הרב הנזיר ודור 18 לשושלת רבנים. הוא למד בישיבת מרכז הרב וישיבת עץ חיים, רבותיו העיקריים היו אביו, הרב צבי יהודה קוק והרב הראשי לשעבר לישראל, הרב יצחק הרצוג. במלחמת השחרור נלחם במסגרת האצ"ל ונלחם על הגנת גוש עציון. הוא נפצע קשה בקרב על העיר העתיקה בירושלים ונפל בשבי הלגיון הערבי-ירדני. בשבי הוא נותח ברגלו אך נותר נכה.

בהמשך הגיע הרב לדרגת סא"ל וכיהן כרב צבאי. עם שחרורו למד משפטים באוניברסיטה העברית ועסק בחקר המשפט העברי. בשנות השישים כיהן כסגן ראש עיריית ירושלים מטעם המפד"ל. החל משנת 1975 החל לכהן כרבה הראשי של העיר חיפה במשך 36 שנה עד לפרישתו בשנת 2011. בתקופה האחרונה, כיהן הרב כיו"ר הוועדה להידברות בין היהדות לאסלאם ושליח הרבנות הראשית למפגשים בין-דתיים.

הרב שאר ישוב כהן היה נשוי לד"ר נעמי כהן, אחותו צפיה גורן הייתה אשת הרב הראשי לשעבר, הרב שלמה גורן.

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן שהכיר את הרב שאר ישוב כהן בתפקידו כמנכ"ל בתי הדין ספד לו: "הרב שאר ישוב כהן היה רגיש מאוד לכבודם של המתדיינים בבית הדין ועסק רבות בפתרון בעיות של עגונות ומסורבות גט, התייחס לכל מקרה כאילו הוא המקרה היחיד. קיימתי איתו קשר הדוק במסגרת כהונתו כראב"ד בחיפה, תפקיד שמילא במסירות רבה, הקפיד על סדרי העבודה של הדיינים ועובדי המינהל לטובת המתדיינים. כמה סמלי שהרב, שהיה מבכירי תלמידיו של הרב קוק זצוק"ל נפטר ביום פטירתו".

מנהל בתי הדין הרבניים הרב שמעון יעקבי אמר כי "הרב שאר ישוב כהן שהיה מזקני וחשובי הרבנים והדיינים בישראל עיצב לאורך שנות דור את החיים היהודיים בחיפה ואת בתי הדין הרבניים בחיפה ובצפון בפרט. הרב זצ"ל גידל וטיפח דורות של דיינים ורבנים במכון הרי פישל שבנשיאותו ובבית אריאל בירושלים. הרב שאר ישוב כהן היה מתלמידיו של אהרון הכהן - אהב שלום, רדף שלום, אהב את הבריות וקרבן לתורה. יהי זכרו ברוך".