נפטר הרב יעקב יוסף

בשעות הצהריים המוקדמות עבר הרב יוסף קריסת מערכות, בתום מלחמה ממושכת במחלת הסרטן. במשך שנים החזיק במחלוקת אידיאולוגית מול אביו, הרב עובדיה יוסף

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 12/04/13 15:06 ב באייר התשעג

נפטר הרב יעקב יוסף
ויקיפדיה העברית, צילום: ויקיפדיה העברית

הרב יעקב יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף וראש ישיבת ”חזון יעקב“, נפטר היום (ו') בשעות הצהריים בבית החולים הדסה עין כרם. הלוויתו תצא היום בשעה 17:00 מבית הכנסת בורוכוב בירושלים אל הר המנוחות.

הרב יוסף אושפז בבית החולים ביום חמישי שעבר בעקבות התדרדרות שחלה במצבו הרפואי, כשאלפים רבים מתפללים לרפואתו. בשעות הצהריים המוקדמות הוא עבר קריסת מערכות. משפחתו וקרוביו ליוו את פטירתו סביב מיטתו.

(צילום: ערוץ 10)

הרב יעקב יוסף נולד בשנת 1946 בירושלים, בנו השני של הרב עובדיה יוסף ורעייתו מרגלית. הוא למד בישיבת ”פורת יוסף“ ו“קול תורה“ ובמוסד הרב קוק בירושלים, שם הוסמך לרבנות. בהמשך חייו כיהן כחבר מועצת העיר ירושלים מטעם ש“ס ומאוחר יותר נבחר לח“כ מטעם המפלגה, בכנסת ה-11, שם היה חבר בין היתר גם בוועדת החוקה והחינוך.

בשנת 1988 הודח מרשימת ש“ס בעקבות חילוקי דעות אידיאולוגיים מול אביו - מחלוקת עקרונית שעמדה ביניהם כל חייו. עיקר המחלוקת הייתה פוליטית: בעוד הרב עובדיה יוסף תמך גם במהלכים של מסירת שטחים תמורת שלום, הרב יעקב התנגד נחרצות ונחשב לסמן ימני והיה בעבר חבר במטה הרבנים להצלת העם והארץ שבראשות הרב וולפא (מאוחר יותר פרש מהארגון - א.פ). במרוצת השנים מתח מספר פעמים ביקורת פומבית אך מרומזת על אביו, ואף כשנפטרה אמו, מרגלית, לא ישב שבעה איתו אלא בביתו.

הוא ייסד ועמד בראשות ישיבת ”חזון יעקב“ הקרויה על שם סבו. כמו כן העביר שיעורי הלכה יומיים בבתי כנסת בירושלים ושימש לרבים כפוסק הלכה. בתחילת השנה שעברה לקה בסרטן הלבלב.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן