נפטר הרב דוד משאש, רבה הראשי של פריז

הרב משאש נפטר בבית חולים בפריז לאחר מחלה קשה וארונו יוטס וייטמן מחר בהר המנוחות. הרב מצגר: "פטירתו היא אובדן גדול לעולם הרבני באירופה כולה"

חדשות כיפה אורי פולק 20/11/11 14:18 כג בחשון התשעב

נפטר הרב דוד משאש, רבה הראשי של פריז
spcbrass-cc-by-sa, צילום: spcbrass-cc-by-sa

רבה הראשי של בירת צרפת, הרב דוד משאש, נפטר היום (א') בבית חולים בפריז, לאחר מחלה קשה. הלוויתו תחל היום בפריז ותסתיים מחר, כשארונו יגיע ארצה וייטמן בהר המנוחות בירושלים, סמוך לקבר אביו, הרב שלום משאש זצ"ל.

הרב משאש נולד במרוקו כבנו של רבה הראשי של המדינה ולימים רבה הראשי של ירושלים, הרב שלום משאש זצ"ל. הוא החל את דרכו לרבנות כרבה הראשי של ג'נבה ומאוחר יותר התמנה לראש בתי הדין בפריז. מאז, במשך למעלה מעשור, מכהן הרב משאש כרבה הראשי של פריז.

במהלך השנים הקים את קהילת "אהבת שלום" בעיר ועסק באופן יומיומי בהעברת שיעורים, רבנות ודיינות. הוא שמר על קשר הדוק עם הרבנים הראשיים לישראל, הרב יונה מצגר והרב שלמה עמאר, והתייעץ איתם בעניינים שונים הנוגעים לעבודתו.

הרב מצגר ספד היום לרב משאש באומרו כי "הרב המנוח נבחר לא מכבר לקדנציה נוספת כרבה הראשי של פריז ונישא על גלי אהדה רבים בקהילתו ובקרב כל יהודי פריז. הוא קיים במסירות את מצוות כיבוד אב ואם, יצק מים רבים על ידיו של אביו אשר נודע בגאונותו בתורה ולמד ממנו דרכי הנהגה ורבנות. הוא היה לאיש חינוך ברמ"ח אבריו ושס"ה גידיו ובתקופת היותו רב בג'נבה עמד בראש מוסד חינוכי. היה גאון ובקי בפילוסופיה יהודית. זכה להקים בשנים האחרונות את בית הכנסת המפואר ביותר בצרפת על שם אביו".

הרב מצגר הוסיף כי "בשנים האחרונות חלה ונזדכך בייסורים שאותם קיבל באהבה וללא כל טרוניה. למרות הקשיים המשיך להרביץ תורה ולפעול לקירוב לבבות. מידותיו התרומיות היו לשם דבר. פטירתו היא אובדן גדול לעולם הרבני באירופה כולה".