נפגעי טרור ההצתות: מענקים חד פעמיים והערכות נזק

אזרחים שלא יוכלו לשוב לביתם כתוצאה מהשריפות יקבלו מענק חד פעמי של 2,500 ש"ח לנפש. מחר תתכנס ועדת הכספים של הכנסת לדון בפיצויים לנפגעי השריפות. כחלון: "גם אחרי שהעשן יתפוגג נהיה פה"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 27/11/16 08:24 כו בחשון התשעז

נפגעי טרור ההצתות: מענקים חד פעמיים והערכות נזק
דוברות המועצה האזורית מטה בנימין, צילום: דוברות המועצה האזורית מטה בנימין

ועדת הכספים של הכנסת תתכנס מחר לדון בפיצוי לנפגעי השריפות. בדיון ישתתפו נציגי הממשלה, משרד האוצר, רשות המיסים, גורמי ביטוח ועו"ד. יו׳ר ועדת הכספים, ח׳כ משה גפני אמר כי יש לדון בנושא בדחיפות ולהחליט על אופן הטיפול והפיצוי באנשים שניזוקו מהשריפות. "אנשים איבדו את ביתם ועלינו לדון מהר ככל הניתן כיצד ניתן לעמוד לימינם ולסייע בידם בשיקום הבתים, השכונות והערים שנפגעו".

בישיבת הערכת מצב מיוחדת שקיים אמש שר האוצר, משה כחלון, בחדר הפיקוד בחיפה הוחלט כי אזרחים שעל פי החלטת מהנדס העיר לא יוכלו לשוב לביתם, יקבלו באופן מיידי מהעירייה מענק חד פעמי על סך 2500 ש"ח לנפש על פי מספר הנפשות במשפחה.

שר האוצר הנחה את הצוותים לשחרר את כל התקציבים הנדרשים לכלל גורמי הביטחון וההצלה שעוסקים בכיבוי השריפות והטיפול באזרחים. הוחלט כי לאנשים שרכושם נפגע במהלך השריפות יגיע שמאי מטעם קרן מס רכוש וייתן הערכת נזק בין אם האזרח מבוטח ובין אם לאו. כחלון ביקש כי הערכות הנזק יסתיימו עד סוף השבוע הקרוב.

החל מהבוקר יופעלו 4 מוקדי חירום מרכזיים של קרן מס רכוש במטרה לתת מענה מיידי לאלו שרכושם נפגע, ניתן לפנות אליהם דרך המוקד הטלפוני של רשות המיסים או להגיש תביעה באתר רשות המיסים.

"גם אחרי שהעשן יתפוגג נהיה פה. במהלך השנה אנחנו גובים מסים מהאזרחים כאן - עכשיו הם צריכים אותנו. בעקבות המידע שחלק מהשריפות נבעו מהצתות החלטנו להפעיל את מערך קרן מס רכוש בכדי לתת את המענה לאזרחים שנפגעו" אמר השר כחלון.

"אני מבקש מכל הנוגעים בדבר לפעול על פי סולם הרגישות הגבוה ביותר של אנשים שמשתתפים במצוקה מתוך הבנה לגודל השבר. האנשים שיגיעו מולכם עברו אירוע קשה. הטיפול בנפגעים אינה מלאכה קלה אבל אנחנו חייבים לעשות את זה במקצועיות ובמהירות המירבית. זו חובתינו כלפי האזרחים הטובים האלה שאנחנו יודעים לגבות מהם מסים במהלך השנה - עכשיו הם צריכים אותנו. אל תתנו להם לטבוע בניירות, לא לשלוח אותם ממשרד למשרד, לא לטרטר אותם. לעשות את זה בצורה הכי מתחשבת שיש. איתנו הם צריכים לבנות את חייהם מחדש. אנחנו נלווה כל אחד ואחד, צעד אחר צעד".

שר הפנים אריה דרעי, הודיע אמש כי משרד הפנים יפצה את הרשויות המקומיות שנפגעו בשריפות באופן מלא על כל ההוצאות שנוגעות לטיפול בתושבים שפונו מבתיהם לדיור חלופי, דרעי אמר כי כבר בתחילת השבוע יועברו הכספים לשם כך.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן