נער מיצהר לא הסכים לעבור את הטיפולים הכימותרפיים עד שידאג לציפור הפצועה

לפעמים הדאגה לאחר משכיחה ממך את ההתמודדויות שלך. זה מה שקרה ליהושפט אמיתי שדאג לטפל בעוף דורס פצוע עוד לפני שהגיע לטיפולים שלו. הוא טיפל בה במסירות, דאג לה למזון ובעז"ה שניהם יחלימו בקרוב

חדשות כיפה משה מאירסדורף 01/06/16 20:21 כד באייר התשעו

נער מיצהר לא הסכים לעבור את הטיפולים הכימותרפיים עד שידאג לציפור הפצועה
באדיבות המצלם, צילום: באדיבות המצלם

לפני מספר ימים בשעת בין ערביים, רכב חולף בכביש שבסמוך לישוב יצהר שבשומרון פגע בדורס הלילה ממין נקיבה של כוס החרבות כאשר הנמיכה עוף. אלו השעות בהן כוסי החרבות נעשים פעילים ונראה כי נהג הרכב לא הבחין בה בשל גודלה והחשכה ששררה באזור. הפגיעה הייתה קשה, ומאוחר יותר התברר כי מדובר בשני שברים בכנף.

מתוך הרכב יצאה חבורת נערים שזמן מה קודם לכן יצאו לבילוי עם חברם, תושב יצהר יהושפט אמיתי. יהושפט בן ה-14 וחצי מתמודד בגבורה עם מחלת הסרטן והחברים רצו לבלות אתו בטרם ישוב לשגרת הטיפולים.
יהושפט אסף את הדורס הקטן ומיהר עם חבריו אל הישוב, כיוון שכבר היה צריך להתכונן ליום האשפוז. כשהחל בהכנות, אביו, יגאל, יצר קשר עם אוהד אלט פקח שמורות הטבע בכדי שיוכל למסור לידיו את הכוס.

כאשר יהושפט הבין כי יחלפו כמה שעות עד שהדורס יגיע למקום מבטחים הוא החל לבדוק ביישוב אם מי משכניו מחזיק עכברים כדי שיוכל להאכיל את הכוס.
למחרת בשעת בוקר מוקדמת מאוד לקח את יגאל את בנו לבית החולים שניידר אבל אל הנסיעה הצטרפה גם נקבת כוס החרבות הפצועה. מפאת שעת היציאה המוקדמת אוהד הפקח קבע עם האב ובנו בכניסה לבית החולים שניידר כדי לקבל מידי הנער את הציפור הפצועה.


היה זה רגע מרגש במיוחד: נער צעיר שמגיע לטיפול קשה ולכמה רגעים שוכח כי עליו להתמודד עם מטלות כבדות משקל ושומר בחירוף נפש על דורס קטן שנפגע לילה קודם. רק כאשר הכוס הועברה לפקח הסכים יהושפט להיכנס למחלקה האונקולוגית להמשך הטיפול האישי שלו.

כחצי שעה לאחר מכן, הונחה נקבת הכוס על שולחן הטיפולים של בית החולים לחיות בר וקיבלה מיד טיפול ראשוני תומך שכלל מתן משככי כאבים, נוזלים ואנטיביוטיקה. רק לאחר מכן, הוכנסה לסדרת צילומי רנטגן וכך אותרו גם השברים. הכנף נחבשה וקובעה למשך שבועיים כדי למנוע תזוזה בניסיון למנוע ניתוחים בהמשך ומצבה הגופני של הדורסת הקטנה אכן השתפר.

יהושפט הצעיר שוחרר שוב לביתו למנוחה לפני שישוב לסדרת טיפולים נוספת. הכוס עברה לכלוב תעופה גדול כדי שתתחיל לתרגל את תנועות הכנפיים הכה חשובות.

שיהושפט יתחזק הוא יגיע לבית החולים לבקר את הדורסת הקטנה שהציל בתקווה ששניהם יחלימו במהרה יפרשו כנפיים וישובו למחוזותיהם הטבעיים. בבית החולים לחיות בר סיכמו עם יהושפט שכשיבואו להחזיר את כוס החרבות למקום המחיה הטבעי שלה בשומרון יתאמו זאת איתו וישמחו אם יצטרף אליהם כשהוא והיא בריאים ושלמים.

בית החולים לחיות בר שהוקם לפני כעשר שנים על ידי הספארי ורשות הטבע והגנים, מטפל מידי שנה ביותר מ- 3000 בעלי חיים ולאחר טיפול ושיקום משיב את חיות הבר לטבע. כל חיית בר מקיפוד צב או גוזל קטן ועד צבי שועל ופרא מתקבלים בבית החולים שממוקם בספארי ומטופלים במסירות רבה מבוקר עד לילה עד להחלמה מלאה.